هاشمی تروجنی: به برکت انقلاب، صاحب مکتب و عقیده ای مستقل شده ایم

رییس مرکز فرهنگی دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی گفت: دستیابی به سایت فکری مستقل و صاحب مکتب و عقیده شدن، یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که امروزه برای اداره کشور به شیوه اسلامی می توانیم به آن رجوع کنیم.

سید محمد هاشمی تروجنی، در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سالهای قبل از انقلاب برای دستیابی به روش های اداره کشور مجبور به خواندن کتاب بنی صدر بودیم و اکنون به برکت انقلاب اسلامی کتاب های بسیاری در حوزه حکومت اسلامی وجود دارد و انقلاب اسلامی با حضور و ظهور برخی چالش های منطقه ای مانند طالبان و داعش، نمود و اهمیت بیشتری پیدا کرد.

وی با اشاره به ملزومات عملیاتی کردن آرمان های امام، گفت: شعار و حرف خیلی آسان تر از عملی کردن آن است و به میزانی که خواستار تحقق بخشیدن به آرمان ها هستیم باید جامعه را نیز آماده کنیم.

تروجنی افزود: حکومت در ذهن امام (ره) پیشبرد مفاهیم با انقلاب فرهنگی بود و ایشان حرکت های سیاسی خود را در قالب فرهنگ پیاده می کردند.

وی خاطر نشان کرد: تحقق آرمان‌ها و اهداف انقلاب بسته به الزامات و شرایطی است که باید در جامعه به وجود آید؛ مردم ایران قبل از انقلاب اسلامی در طول این 200 سال به دلیل استعمار،  باورهای خود را از دست دادند و  به عبارتی باورهای مردم تخریب شد و باید گفت زمانی برابری، آزادی و برادری تحقق پیدا می کند که یک انقلاب فرهنگی هم ایجاد شود.

رییس مرکز فرهنگی دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی یاد آور شد: امام(ره) با احساس اینکه اگر جامعه با تهذیب نفس و خودسازی، خودباوری و هستی شناسی آشنا شود می تواند در زمینه بستر سازی سیاسی و فلسفی ورود پیدا کند، بیشتر عمر خود را برای توجه جامعه به مسائل اخلاق، معنویت و پیگیری حرکت های سیاسی صرف کرد.

کد خبر 336817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.