صلواتی: انقلاب دستاوردهای فراوانی داشته، هر چند «پلومرغ» مان گران شده

یک فعال سیاسی و از مبارزان دوران انقلاب با اشاره به مهم ترین چالشهای پیش روی انقلاب گفت: آقای روحانی خواستار انجام فعالیت های مثبت است، اما عده ای چوب لای چرخش می گذارند.

فضل الله صلواتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا گفت:  استقلال، مهم ترین دستاورد انقلاب است؛ البته ممکن است از این استقلال ضربه هایی خورده باشیم، اما قطعا منافع بیشتری تحصیل کرده‌ایم.

وی ادامه داد: دستاورد دوم انقلاب این بود که در برابر مخالفان، خودی نشان دادیم، به عنوان مثال در جنگ هشت ساله جلوی تمام دنیا مقاومت کردیم و کمتر کشوری توان این مقاومت را داشت.

این فعال سیاسی اصلاح طلب سومین دستاورد انقلاب را خودکفایی دانست و گفت: تا قبل از انقلاب، بیشتر نیازهای کشور از طریق واردات از کشورهای خارجی تامین می‌شد، اما امروزه در عرصه نظامی به جایی رسیده ایم که موشک بالستیک تولید می کنیم.امروزه ایران به عنوان نیرویی قدرتمند شناخته می شود.

انقلاب به زنان ایرانی شخصیت داد

وی با اشاره به چهارمین دستاورد انقلاب اضافه کرد: پیش از انقلاب به زنان به عنوان "عروسک" نگاه می‌شد، اما بعد از انقلاب بانوان شخصیت اصلی خود را به دست آوردند و امروز سرفراز شده اند و تصمیمات را خودشان می‌گیرند.

این فعال سیاسی افزود: در دوران فعلی فعالیت‌های بانوان در عرصه‌های علمی به قدری افزایش داشته که نزدیک به نیم بیشتری از دانشگاهیان را بانوان تشکیل می‌دهند و این افراد از نظر سیاسی، نویسندگی و ... رشد خوبی داشته اند، اما تا قبل از انقلاب بانوان حضور چشمگیری در جامعه نداشتند.

صلواتی با اشاره به پنجمین دستاورد انقلاب گفت: آزادی، دستاورد مهمی است که امروزه به طور وسیعی نمود پیدا کرده است، مردم از صحبت کردن نمی‌ترسند و دیدگاه‌های خودشان را بیان می‌کنند، حتی فردی که روسری خودش را بر می‌دارد ترسی ندارد، گرچه با این موضوع مخالفم.

داعش برای ضربه به ایران تشکیل شده بود

وی با اشاره به نابودی داعش تصریح کرد: یقینا داعش برای ضربه به ایران تشکیل شده بود، اما ما توانستیم این جنگ را در خارج از مرز کنترل کنیم و این کار مثبتی بود، اگرچه از فعالیت داعش ضررهایی نیز به ایران وارد شده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: اگر قرار بود این مبارزه در تهران صورت گیرد، ویرانی های زیادی مانند سوریه را مشاهده می‌کردیم، متاسفانه اخیرا هم داعش به مرزهای افغانستان کشیده شده است. البته هنوز اعلام نیاز به کمک از سوی افغانستان مطرح نشده، اما ایران از این موضوع نگران است؛ هر چند برنامه‌ای در این باره ندارد. اینها دستاوردهای انقلاب اسلامی است گرچه ممکن است در راه تحصیل این دستاوردها «پلو مرغ» مان گران شده باشد.

عده ای چوب لای چرخ دولت می گذارند

وی در رابطه بامشکل عمده ای که می تواند انقلاب را با چالش مواجه کند، گفت: طبیعی است که هر نظامی با مشکلاتی روبرو باشد، اما مشکلات اقتصادی ممکن است چالش بزرگی را ایجاد کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: علاوه بر این، دخالت های فرهنگی و کارشکنی ها ممکن است مشکلاتی ایجاد کند، همچنین دخالت نهادهای مختلف در فعالیت های آقای روحانی ممکن است چالش هایی به همراه داشته باشد.

صلواتی اذعان کرد: آقای روحانی خواستار انجام فعالیت های مثبت است، اما عده ای چوب لای چرخش می گذارند، به عنوان مثال اگر معلمی هم در کلاس باشد و بخواهد درس بدهد، اما شاگردان نگذارند او نیز نمی تواند تدریس کند.

وی تاکید کرد: نباید دولتهای در سایه وجود داشته باشند و این موضوع باید به تدریج اصلاح شود، در نهایت باید برای بیکاری و تورم چاره ای اندیشیده شود.

به گزارش ایمنا، فضل الله صلواتی از مبارزین دوران انقلاب است که در پیروزی انقلاب و آگاه سازی مردم به ویژه مردم اصفهان نقش مهمی داشته است. وی نخستین فرماندار بعد از انقلاب بوده و نزدیک به ۱۶ سال در حوزه فرهنگی شهرداری اصفهان مشغول فعالیت بوده و تالیفات بسیاری نیز داشته است.  آخرین کتاب وی با نام «عوامل سقوط شاه» از سوی انتشارات اطلاعات منتشر شده است. 

کد خبر 336616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.