نخستین باشگاه کوهنوردی در سمیرم افتتاح شد

سمیرم- برای اولین بار با همت اداره ورزش و جوانان شهرستان و جمعی از ورزشکاران هیئت کوهنوردی، نخستین باشگاه کوهنوردی شهرستان سمیرم افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، حجت‌الاسلام سیف‌الله دهقانی امام جمعه سمیرم در آیین افتتاحیه نخستین باشگاه کوهنوردی شهرستان بانام «پوتک» اظهار کرد: رسیدن به مقصد و قله هدف بسیار لذت‌بخش است.

وی با اشاره به‌سختی‌ها و مشقت‌های کوهنوردان برای صعود به قله افزود: یک گروه کوهنوردی با تمرین، تلاش و علاقه برای صعود به قله باهم فعالیت و تلاش می‌کنند.

رییس اداره ورزش و جوانان سمیرم با اشاره به فعالیت بیش از ۱۵ گروه کوهنوردی در شهرستان گفت: بیش از یک هزار و ۵۰۰ کوهنورد در شهرستان سمیرم در حال فعالیت بوده که افتتاح این باشگاه نقطه امیدی برای پیشرفت روزافزون در این رشته و پرورش استعدادهای نهفته است.

وی همچنین با اشاره به نامگذای این باشگاه به‌عنوان پوتک افزود: پوتک به معنای گنج و نام یکی از قله‌های کوه دنا است و این باشگاه با هزینه‌ای بالغ‌ بر ۵۰۰ میلیون ریال افتتاح و بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش ایمنا؛ شهرستان سمیرم با توجه به طبیعت و کوه‌های اطراف خود نه‌تنها برای ورزش و کوهنوردی مناسب بوده، بلکه می‌توان از آن برای توسعه گردشگری، گردشگری ورزشی و ... استفاده کرد.

کد خبر 336514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.