هنجارشکنی قابل پذیرش نیست

شهرضا - نماینده مردم شهرستان‌های شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: هنجارشکنی‌ از سوی هیچ کس پذیرفته نیست و حفظ و احیای تعالیم اسلام و احترام به این اصول وظیفه همه افراد است.

سمیه محمودی در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، با اشاره به اقدام برخی از بانوان در کشف حجاب و انتشار تصاویر آن در فضای مجازی، اظهار کرد: اعمال برخی فشارها باعث واکنش غیرمنطقی بعضی از بانوان به حجاب شده است.

وی تصریح کرد: متأسفانه وجود برخی ناهنجاری‌ها در وضعیت اقتصادی و فرهنگی باعث شده تا بعضی از بانون جامعه نسبت به حجاب واکنش‌هایی داشته باشند.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی کمبودهای اجتماعی و اقتصادی و نارسایی‌های فرهنگی در بعضی زمینه‌ها وجود دارد، اظهار کرد: در هر جامعه ارزش‌هایی وجود دارد که برای همه مردم یا اکثریت افراد قابل احترام است و حمایت از آن ارزش‌ها را از مسئولان مطالبه می‌کنند به همین دلیل نمی‌توان نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت بود.

محمودی ادامه داد: مردم ایران رعایت تعالیم دینی و مذهبی را در همه مراحل زندگی سرلوحه اعمال خود قرار می دهند و مرور تاریخ انقلاب که احیای تعالیم دینی از مهمترین اهداف آن بوده است، نیز این مسئله را تأیید می‌کند، بنابراین احترام به ارزش‌های اسلامی وظیفه همه افراد است.

وی تأکید کرد: باید به خواسته‌های برحق مردم احترام بگذاریم، در مقابل مردم هم باید با احساس مسئولیت در مقابل فرهنگ ایرانی اسلامی به ارزش‌های آن احترام بگذارند، زیرا اداره جامعه مبتنی بر رعایت حقوق متقابل همه افراد است.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور سختگیری‌هایی وجود دارد که باید با آن‌ها مقابله شود، گفت: لازم است، واقعیت‌های اجتماعی و شرایط زمانی را در نظر بگیریم و براساس آن‌ها برنامه ریزی کنیم.

محمودی تصریح کرد: گاهی اعمال محدودیت‌هایی به مرور زمان باعث طغیان افراد می‌شود و توجه به مسائل بانوان و اتخاذ تدابیر مناسب برای پاسخگویی به نیازهای آنان باعث می شود که جامعه کمتر درگیر چنین چالش‌هایی شود به همین دلیل لازم است در هر بخش از نظرات کارشناسی استفاده شود.

وی وجود محدودیت‌هایی از جمله عدم برنامه‌ریزی مناسب جهت حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را باعث سرخوردگی جامعه زنان دانست و افزود: عدم امکان استفاده بانوان از دوچرخه در فضای آزاد و عدم تحقق وعده‌های دولت‌ها برای انتخاب وزیر زن و سایر وعده‌های عمل نشده درخصوص جامعه زنان چنین واکنش‌هایی را به دنبال داشته است.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه که بانوان موسوم به دختران خیابان انقلاب در انظار عمومی انجام دادند، پذیرفته نیست؛ زیرا این گونه اقدامات نه تنها احساسات مذهبی جامعه را که برای همه مردم مهم است، تحت تأثیر قرار می‌دهد، بلکه در شرایط حساس کنونی، باعث سوء استفاده بیگانگان می‌شود.

محمودی با تأکید بر ضرورت ارایه گزارش عملکرد دستگاه‌هی اجرایی به مردم، گفت: انقلاب اسلامی ایران منشأ خدمات بسیاری در بخش‌های مختلف شده است که مسئولان باید گزارش آن را مطرح کنند و دهه فجر بهترین زمان برای این منظور است.

وی تصریح کرد: عدم ارایه گزارش خدمات انجام شده در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن صدمات جبران ناپذیری در به همه بخش‌ها وارد می‌کند.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی همچنین با انتقاد از اجرای سلیقه‌ای قوانین و مقررات اظهار کرد: یکی از مهمترین طرح‌هایی که قرار بود در دهه فجر امسال به در شهرستان به بهره‌برداری برسد، اصلاح مسیر شهرضا به مبارکه بود که متأسفانه بروکراسی اداری در انتخاب پیمانکار مانع از انجام آن شد.

محمودی گفت: یکی از مهمترین نیازهای شهرستان اصلاح وضعیت راه‌ها و محورهای مواصلاتی در بخش‌های روستایی و شهری بوده است که با جدیت طرح‌های پیشنهادی در این زمینه را اجرا خواهیم کرد.

وی بیکاری را یکی از مهمترین معضلات منطقه برشمرد و افزود: راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی شهرضا می‌تواند این معضل را تاحدود زیادی برطرف و زمینه رونق اقتصادی استان را فراهم کند.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بهره‌برداری از منطقه ویژه اقتصادی شهرضا ارتباط مستقیم با اقتصاد استان اصفهان دارد به همین دلیل لازم است همه مسئولان از آن حمایت کنند.

کد خبر 336497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.