برگزاری نمایشگاه اختراعات و فعالیت‌های پژوهشی دانش‏‌آموزی

در ششمین نمایشگاه اختراعات و فعالیت های پژوهشی دانش‏ آموزی از تاریخ ۱۷بهمن ماه به مدت سه روز، بیش از ۶۰۰ نفر از دانش آموزان پایه های اول دبستان تا نهم متوسطه، دستاوردهای علمی، اختراعات و ابتکارات خود را در معرض دید عموم قرار خواهند داد.

دبیر اجرایی نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در این باره گفت: در ششمین نمایشگاه اختراعات و فعالیت های پژوهشی دانش‏ آموزی، دانش آموزان در قالب ۱۰۷ گروه دانش‏ آموزی در مقطع دبستان در رشته‏ های آزمایشگاه شیمی، زیست شناسی با گرایش‌‏های دریا، جانوری و گیاهی، علوم پزشکی، الکترونیک، هوافضا، رباتیک، سازه‏‌های ماکارونی و ۶۲ گروه دانش‏ آموزی در مقطع متوسطه اول در رشته‏‌های آزمایشگاه شیمی، سازه‏ های ماکارونی، هوافضا، الکترونیک، زیست شناسی، رباتیک، به ارائه دستاورد های علمی و پژوهشی خود  پرداخته اند.

 محمدرضا محمدشفیعی با تاکید بر لزوم انجام فعالیت های پژوهشی توسط دانش آموزان حتی در سنین پایین خاطر نشان کرد: گروه های دانش آموزی شرکت کننده در این نمایشگاه، با بهره مندی از استادان برجسته، در رشته های مختلف فعالیت می کنند و از همان ابتدا با الفبای پژوهش آشنا می شوند.

وی افزود: در یکی از غرفه های این نمایشگاه تعدادی از دستاوردهای این دانش آموزان مانند اطلس زیست شناسی، بسته رباتیک، بسته هوافضا، کتاب سرطان، میان وعده سالم و مغذی، کیت آزمایشگاه شیمی(ویژه شوینده ها)، قند بی ضرر، تیشرت آموزشی، مینی آکواریوم همزیستی، کپسول جادویی، لوسیون گیاهی دست، دمنوش آنتی اکسیدان، دمنوش شادی بخش، بسته کوچک الکترونیک، بسته الکترونیک مهندس کار، بسته آردوینو، دزدگیر لیزری هوشمند، بسته دزدگیر لمسی، تراریوم و سبزه عید به مرحله تجاری سازی رسیده و برای فروش به علاقه مندان عرضه می شود.

دبیر علمی این نمایشگاه پژوهشی نیز با اشاره به اهمیت نقش پژوهش در فرآیند تحصیلی دانش آموزان گفت: بازدید از این نمایشگاه برای تمام دانش آموزان مقاطع ابتدایی و دوره اول  مفید و راهگشا خواهد بود.

احمد مولوی افزود: دانش آموزان با هر مقطع تحصیلی پس از بازدید از این نمایشگاه می توانند افق های تحصیلی خود را ترسیم کرده و با برنامه ریزی دقیق، به اهداف خود برسند.

به گزارش ایمنا، ششمین نمایشگاه اختراعات و فعالیت های پژوهشی دانش‏ آموزی، از تاریخ ۱۷بهمن ماه امسال به مدت سه روز، در محل سالن همایش های اداره کل آموزش فنی و حرفه ‏ای استان اصفهان، در خیابان کارگر دائر است.

کد خبر 336465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.