سپاهان در پرونده شکایت از برونو سزار پیروز شد

با صدور حکم فیفا در پرونده شکایت باشگاه سپاهان از برونو سزار، بعد از سال‌ها یک باشگاه ایرانی توانست در مجامع بین‌المللی از حق خود دفاع کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری سپاهان، در دو سال گذشته پرونده شکایت باشگاه‌ها، مربیان و بازیکنان خارجی از فوتبال ایران آسیب زیادی به اعتبار و جایگاه فوتبال ایران زده و باعث محرومیت چند باشگاه مطرح ایرانی از جمله استقلال، تراکتورسازی و پرسپولیس از پنجره نقل و انتقالاتی هم شده است.

با این حال باشگاه سپاهان در راستای حمایت از حق و حقوق خود در پرونده شکایت از برو نوسزار، بازیکن برزیلی در نهایت موفق شد یک اتفاق تاریخی را رقم بزند و با پیگیری‌های نمایندگان باشگاه، آرش نجفی وکیل حقوق ورزشی و محمد جازان مدیر حقوقی و قراردادهای باشگاه سپاهان و تقدیم مستندات و لوایح باشگاه به دادگاه  CAS  سرانجام این دادگاه رأی فیفا را شکست و فیفا را ملزم به بررسی میزان غرامت به نفع سپاهان کرد. اکنون پس از یک دوره طولانی بررسی و نتیجه‌گیری نهایتاً طبق رأی فیفا برونو سزار و باشگاه برزیلی (بازیکن و باشگاه متخلف) محکوم به پرداخت مبلغ ٣١٠ هزار دلار در حق باشگاه سپاهان شده‌اند.

این اتفاق در حالی به سود فوتبال ایران و باشگاه سپاهان رقم خورد که در پرونده‌های قبلی کمتر شاهد صدور چنین حکمی به سود باشگاه‌های ایرانی بودیم و باشگاه سپاهان به عنوان طلایه‌دار این اتفاق نام خودش را در تاریخ ورزش ایران به ثبت رساند.

به گزارش ایمنا، برونو سزار کوریا بازیکن برزیلی در سال ۲۰۱۲ میلادی (۹۱-۱۳۹۰) با قراردادی یک و نیم ساله به سپاهان اصفهان پیوست و در مدت حضور در تیم فوتبال سپاهان در ۲۱ دیدار به میدان رفت. در پایان فصل، سزار با وجود اینکه قراردادی یک و نیم ساله با سپاهان داشت و پیش پرداخت قرارداد ۱۶۵ هزار دلاری خودش را نیز دریافت کرده بود در سفر بدون بازگشت خودش سر از لیگ امارات و تیم النصر درآورد. تلاش مسئولان باشگاه سپاهان برای بازگرداندن این بازیکن برزیلی که علت بازنگشتن خودش را احتمال وقوع ناآرامی ناشی از تهدیدهای خارجی در ایران خوانده بود، در همان زمان شدت گرفت و مستندات لازم جمع‌آوری شد ولی در نهایت بعد از گذشت شش سال تلاش باشگاه سپاهان نتیجه داد و این حکم فیفا به سود یک باشگاه ایرانی صادر شد.

کد خبر 336443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.