اجازه ندهیم بناهای یادمانی شهر فراموش شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بناهای تاریخی و یادمانی شهر را به دامن فرهنگ، هنر و جریان های موثر در حوزه هویت شهر بازگردانیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی مقدری در جلسه علنی امروز -یکشنبه- شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: طی توافقی قرار است ساختمان اداری شهرداری اصفهان در پارک هشت بهشت به نمایندگی وزارت امور خارجه واگذار شود، پیش‌تر نیز معاونت فرهنگی شهرداری در ساختمان تاریخی چهارباغ که محل شورای شهر بود، مستقر شد.

وی ادامه داد: در هیچ جای دنیا سراغ ندارم از چنین فضاهای تاریخی و یادمانی که می‌تواند محل ایجاد پاتوق‌های فرهنگی، هنری، موزه و بخش‌های مرتبط با صنایع خلاق منطبق با اکوسیستم کارآفرینی و جریان‌های شهروندی موثر باشد به عنوان فضای اداری صرف استفاده شود. به جای اینکه از این بناها برای پویایی موثر شهر استفاده کنیم آنها را به محلی برای مراودات روزمره و بدون اثر بخشی لازم که بتواند هویت‌ها و نمادهای شهر را ارتقاء دهد، تبدیل کرده ایم.

وی از شهردار و شورای شهر درخواست کرد: مصوبه ای برای بازگرداندن این بناها به دامن فرهنگ و هنر و جریان‌هایی که می‌تواند به هویت شهر کمک کند، داشته باشند. اگر اقدامات موثر در خصوص موزه هنرهای معاصر در سال های گذشته رخ نداده بود، امروز چنین موزه ای را در اختیار نداشتیم.

عضو شورای شهر اصفهان اضافه کرد: در شهر بارسلون خواهرخوانده اصفهان از همین مدل بناها استفاده می‌شود و موزه ها و گالری‌های تخصصی کوچک را ایجاد می‌کنند که این موزه‌ها محل‌های درآمدزایی پایدار شهر و مقصد گردشگران است، اما شوربختانه ما به واسطه کاربری‌های اداری، این نوع بناها را فرسوده می‌کنیم.

مقدری از رییس و تمامی اعضای شورا درخواست کرد: در این زمینه یک اقدام جدی انجام بدهیم و اجازه ندهیم چنین بناهای یادمانی، تاریخی و باستانیِ شهر اصفهان که خاطراتی از آن در ذهن مردم ایران و گردشگران در تاریخ است، به این صورت به فراموشی سپرده شود.

کد خبر 336436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.