دلار، موز را گران کرد/افزایش ۲۰ درصدی نرخ موز در اصفهان

رییس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش اصفهان با تاکید بر اینکه واردات موز به کشور تنها در انحصار چند نفر است، گفت: متاسفانه نوسانات نرخ دلار موجب افزایش قیمت موز و گرانی ۲۰ درصدی آن در اصفهان شده است.

نوروزعلی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار ایمنا در خصوص افزایش نرخ موز طی روزهای اخیر، اظهار کرد: متاسفانه واردات موز در کشور تنها در انحصار سه یا چهار نفر است، البته به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، این افزایش قیمت، ادامه پیدا نمی کند.

وی با بیان اینکه واردکنندگان موز ژانویه به ژانویه نسبت به ثبت سفارش برای واردات موز اقدام می کنند، افزود: با توجه به نوسانات نرخ دلار و روند افزایشی آن، بازار اکنون در انحصار این واردکنندگان است.

رییس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش اصفهان با تاکید بر اینکه به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، از روز پنجشنبه تاکنون خرید این محصول در اصفهان بسیار افت کرده است، گفت: در حال حاضر نرخ موز در میدان میوه و تره بار اصفهان بین ۵۰۰۰ تا ۵۸۰۰ تومان و در سطح خرده فروشی با ۱۵ درصد افزایش برای سود، بین ۶۳۰۰ تا ۶۵۰۰ تومان فروخته می شود.

وی با بیان اینکه قیمت موز در بازار را قدرت خرید مردم تعیین می کند، افزود: موز در شب یلدا با نرخ ۵۵۰۰ تومان در اصفهان فروخته شد در حالیکه امروز حدود ۲۰ درصد گران شده است.

اسماعیلی یادآور شد: موز از کشورهای فیلیپین، آفریقای جنوبی و هند وارد کشور می شود.

وی همچنین در خصوص وضعیت پرتقال در بازار و گلایه مردم از کیفیت آن، اظهار کرد: حدود ۱۰ درصد پرتقال های جنوب کشور را سرما زد و این محصول در میدان میوه و تره بار بین ۲۰۰۰ تا ۴۳۰۰ تومان و در سطح عرضه بین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان فروخته می شود.

رییس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش اصفهان افزود: قیمت عمده فروشی پرتقال های شمال در اصفهان بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان و نرخ خرده فروشی آن بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان است.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا برای شب عید مشکلی برای تامین مرکبات در اصفهان داریم یا خیر؟» گفت: خوشبختانه میزان ذخیره پرتقال های شمال برای شب عید در کشور کافی است.

اسماعیلی افزود: قیمت سیب در سطح عمده فروشی ۳۰۰۰ تومان و در مغازه های سطح شهر ۳۷۵۰ تومان، نرخ عمده فروشی کیوی ۳۵۰۰ تومان و خرده فروشی ۴۲۰۰ تومان است. همچنین قیمت نارنگی تخم پاکستانی بین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان و خرده فروشی آن بین ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان و قیمت نارنگی بندری در میدان میوه و تره بار ۸۰۰۰ تومان و در خرده فروشی ۹۰۰۰ تومان است.

کد خبر 336425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.