سلیمی: از عدالت محوری فاصله گرفته ایم

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: فاصله گرفتن از شعار های انقلاب با محوریت عدالت، روحیه جهادی و انقلابی و همچنین مباحث اقتصادی و معیشتی از مهمترین چالشهای پیش روی کشور است.

اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاورد های سیاسی انقلاب اسلامی به خبرنگار ایمنا گفت:  یکی از دستاورهای سیاسی انقلاب در این ۴۰ سال این است که ایران وابستگی سیاسی به شرق و غرب ندارد و این موضوع در شعارهای انقلابی ما هم متبلور شده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی نشان داد بدون اتکا به قدرت های جهانی به مسائل کلان سیاسی ورود پیدا کرده و اکنون در منطقه و دنیا حرفی برای گفتن دارد؛ در صورتی که قبلا در تصمیم گیری های سیاسی حتما یکی از کشور های غرب یا شرق نقش داشتند و باید طبق نظر آن ها تصمیمات سیاسی گرفته می شد.

سلیمی تصریح کرد: زمانی هم که ایران با حمایت های آمریکا، ژاندارم منطقه بود و می توانست منافع آن کشور را تامین کند، به نیابت از آن ها قدرت منطقه ایی به شمار می آمد، اما اکنون جمهوری اسلامی ایران  توانسته با جانفشانی رزمندگان، آزادگان، سیاسیون و رهبری قدرتمند و با بصیرت از لحاظ استقلال سیاسی در منطقه حرف اول را بزند و بسیاری از مسلمانان و آزادی خواهان جهان به استقلال جمهوی اسلامی ایران اعتماد و تاکید دارند؛ همچنین توانستیم آمریکا را در منطقه منزوی کنیم و حقانیت جمهوری اسلامی را به گوش جهانیان برسانیم.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مهمترین نقطه ضعف سیاسی ایران که می تواند به عاملی بحرانی تبدیل شود، گفت: یکی از نقاط ضعف ما این است که ما از شعارهای اولیه انقلاب که بحث عدالت محوری، روحیه جهادی و انقلابی بود، فاصله گرفته ایم و همین امر می تواند باعث نفوذ دشمن شود و همچنین مباحث اقتصادی و معشیت مردم که قطعا مسوولین باید تلاش بیشتری را در این زمینه داشته باشند، از دیگر موارد بحرانی کشور است.

وی خاطر نشان کرد: جوانان، رزمندگان وکارگزاران ما در زمان جنگ و اوایل انقلاب با جان و دل مایه می گذاشتند، اما امروزه از مباحث عدالت محوری به دلیل حس اشرافی گری و راحت طلبی که در حال بیشتر شدن است، دور شده ایم و قطعا باید به فکر چاره ایی در این زمینه بود که روحیه انقلابی و جهادی زمان جنگ حفظ شود.

کد خبر 336384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.