۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
عاشقانۀ انقلابی

نمایشنامۀ "چگونه می‌توان یک قصۀ عاشقانه را حکایت کرد" به قلم محمدرضا رهبری از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان به چاپ رسید.

نویسندۀ این کتاب در گفتگو با ایمنا اظهار کرد: در دوره ای به نوشتن مجموعه‌ نمایشنامه‌هایی اقدام کردم که به تاریخ معاصر می‌پرداخت و به طور خاص وضعیت انقلاب و سال های دفاع مقدس را مد نظر قرار می‌داد. یکی از این نمایشنامه‌ها "چگونه می‌توان یک قصۀ عاشقانه را حکایت کرد" نام داشت که به تازگی از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان به چاپ رسیده است.

محمدرضا رهبری با اشاره به داستان این نمایشنامه گفت: در آثار دفاع مقدس بیشتر به آدم‌هایی پرداخته می شود که مستقیما درگیر جنگ بوده و یا زندگی در شهرهای جنگ زده را تجربه کرده اند. در این نمایشنامه تجربۀ حضور در جبهه بیش از آن که بیرونی باشد درونی است، با تغییر و تحولات روحی روانی همراه است و از منظر معرفت شناسانه به این موضوع پرداخته شده است. "ابراهیم" و "یوسف"، دو شخصیت این نمایشنامه، بردارانی هستند که در یک موقعیت ویژه قرار گرفته اند و ابراهیم، هنرمندی است که بعد از جنگ به ساخت آثار هنری مشغول شده است.

وی افزود: این نمایشنامه اسفند ۱۳۸۴ در اصفهان به روی صحنه رفت. در سال ۱۳۸۵ نیز  برای حضور در بخش غیر رقابتی جشنوارۀ تئاتر فجر انتخاب شد و جزو آثاری بود که از سوی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس مورد تقدیر قرار گرفت.

کد خبر 336360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.