قاچاق کالا مهم ترین دغدغه صنعتگران اصفهان است

استاندار اصفهان گفت: میزان واردات و قاچاق کالا به کشور و به ویژه به استان اصفهان از مهم‌ترین دغدغه‌های صنعتگران استان اصفهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن مهرعلیزاده پیش از ظهر امروز (شنبه)  در آئین رونمایی از کالاهای قاچاق کشف شده در طرح‌های ذوالفقار هفت و هشت نیروی انتظامی استان اصفهان ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر و قدردانی از تلاش‌های نیروی انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: نیروی انتظامی شبانه‌روز به فکر تامین امنیت مردم است و فعالیتهای خوبی را در حوزه کشف و جمع‌آوری کالاهای قاچاق داشته است.

وی قاچاق کالا را درآمد حرام و مانعی برای توسعه اشتغال دانست و افزود: قاچاق کالا کار بسیار پست و مخربی است چرا که به اقتصاد کشور خسارات بزرگی را وارد می‌کند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه میزان واردات از گلایه‌های صنعتگران استان اصفهان است، افزود: باید واردات به گونه‌ای تعرفه بندی و برنامه ریزی شود که رقیبی برای تولیدات داخلی تلقی نشود.

وی با بیان اینکه قاچاق کالا پدیده بسیار آزاردهنده در ایران است، اضافه کرد: اغلب کسانی که نسبت به قاچاق کالا اقدام می‌کنند از نتایج اجتماعی و اقتصادی آن خبر ندارند و اهل شنیدن نصیحت نیز نیستند.

مهرعلیزاده با بیان اینکه نیروی انتظامی برای کمک به اقتصاد کشور مبارزه با قاچاق کالا را در دستور کار خود قرار داده است، اضافه کرد: تاکنون نیز موافقت‌هایی را در این زمینه شاهد بودهایم.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان عزم و اراده ما وارد کردن ضربات مهلک وسنگین به قاچاقچیان کالا و مواد مخدر است، تصریح کرد: مراقبت استان در حد و حدود تعریف شده بر عهده ما است و مکلف هستیم قاچاق کالا را به صفر برسانیم، البته به صفر رساندن قاچاق کالا امری ناممکن است، اما باید این آمار را به صفر نزدیک کنیم.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی استان اصفهان طی یک هفته اخیر در حوزه کشف قاچاق کالا و مواد مخدر دستاوردهای زیادی را داشته است، اضافه کرد:  بایستی با حواس جمع به همه ابعاد فعال در حوزه قاچاق کالا توجه کنیم تا بتوانیم کمک قابل توجهی به صنعت استان داشته باشیم.

مهر علیزاده با هشدار به سوداگران مرگ و قاچاقچیان کالا و اراذل و اوباش که امنیت عمومی جامعه را به خطر می‌اندازند، گفت: اگر دست از این ایجاد ناامنیها برندارند به شدت مورد برخورد قرار می‌گیرند. جای برگشت برای همه مجرمان وجود دارد ولی اگر برنگشتند با اقدامات بسیار جدی و غیر قابل جبران از سوی نیروی انتظامی مواجه خواهند بود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه شان، منزلت و امنیت انسان‌ها برای ما با ارزش است، گفت: در کنار تامین معیشت و اشتغال مکلف هستیم با حفظ امنیت شادی را در جامعه ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه رفتار مردم در اغتشاشات اخیر بسیار نجیبانه بود، اظهار کرد: رفتار نیروی انتظامی نیز در این اغتشاشات بسیار نجیبانه بود و علی‌رغم همه برخوردهایی که با این نیرو بود و آسیبهایی که به تجهیزات و نیروهای انتظامی استان اصفهان وارد شد باز هم با نجابت خود با مردم نشان دادند که دوران طراحی توطئه گذشته است.

کد خبر 336346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.