منصور روی نیمکت سپاهان؛ روزهایی که منتظرش بودیم

امروز منصور ابراهیم‌زاده بعد از سال‌ها دوری از نیمکت سپاهان برای نخستین بار به عنوان سرمربی بر روی نیمکت این تیم خواهد نشست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از آن دورانی که منصور ابراهیم‌زاده به عنوان دستیار در کنار لوکا بوناچیچ حضور داشت و طعم حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا با سپاهان را تجربه کرد بیشتر از ۱۰ سال گذشته، اما حضور در کنار امیر قلعه‌نویی در تیم ملی و بعد هم قرار گرفتن به عنوان سرمربی موقت بر روی نیمکت تیم ملی این اجازه را به مرد تئوریسین فوتبال اصفهان نداد تا بار دیگر نشستن بر روی نیمکت سپاهان را تجربه کند. در آن روزها ابراهیم‌زاده که یک مصدومیت کهنه را هم با خودش به همراه داشت، دیگر با چراغ سبز سپاهانی‌ها روبرو نشد تا سال بعد دوران طلایی خودش را با ذوب‌آهن شروع کند و در آن زمان که قلعه‌نویی به عنوان سرمربی به سپاهان پیوست، ابراهیم‌زاده خودش چند کیلومتر آنطرف‌تر بر روی نیمکت ذوب‌آهن می‌نشست و به صورت کامل از سپاهان دور شده بود. چهار سال حضور در ذوب‌آهن، یک‌ سال نفت تهران، یک سال راه‌آهن، نیم فصل پیکان، نیم فصل مدیر فنی گیتی‌پسند و در نهایت یک فصل هم مس کرمان در لیگ دسته اول مسیری بود که منصور ابراهیم‌زاده از سال ۸۷ تا به امروز پشت سر گذاشت تا دوباره به نیمکت سپاهان برسد.

دانش فنی و توانایی‌های مدیریتی ابراهیم‌زاده آنقدر مقبول بوده که در این ۱۰ سال حداقل برای یک بار هم که شده بر روی نیمکت تیم سابق خودش به عنوان سرمربی بنشیند، اما شاید سابقه ذوب‌آهنی‌بودنش و ملاحظاتی که در این مورد انجام می‌شده و البته حضور مدیران ضعیف در رأس باشگاه سپاهان از دلالیل اصلی دوری ابراهیم‌زاده بوده است، اما درست در روزهایی که سپاهان بحرانی‌ترین زمان خودش در لیگ برتر را پشت سر می‌گذارد قرعه به نام ابراهیم‌زاده افتاد تا در فاصله ۹ هفته تا پایان لیگ نماینده محبوب اصفهان را از این وضعیت نجات دهد.

امروز در اصفهان هیچ‌کس از ابراهیم‌زاده انتظار معجزه و کسب بردهای متوالی ندارد، ولی او خودش هم به خوبی می‌داند که فرصتی از این بهتر برای اثبات توانایی‌های خودش به سپاهانی‌ها پیدا نخواهد کرد. ابراهیم‌زاده چه در دوران حضورش در راه‌آهن و چه در زمان پیکان به نوعی در این موقعیت قرار داشته و حداقل از این لحاظ می‌داند که در هفته‌های پایانی فصل چگونه باید تیمش را به ساحل آرامش برساند و بعد از ابتدای فصل آینده بر اساس تفکرات خودش سپاهان مورد علاقه و محبوب هواداران را طراحی کند، اما پیش‌نیاز فصل بعد این است که ابراهیم‌زاده در همین ۹ بازی توانایی‌های خودش را به سپاهان نشان دهد، درست مثل همان کاری که کرانچار در شش بازی پایانی لیگ قبل انجام داد و در بین هواداران سپاهان محبوب شد. دیدن منصور ابراهیم‌زاده بر روی نیمکت سپاهان رویایی دست یافتنی برای فوتبال اصفهان بود که سرانجام به مرحله اجرا رسید و یک عزم استانی را می‌طلبد تا سپاهان خودش را از این شرایط نجات دهد.

کد خبر 336267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.