گذری بر آبادانی شهر اصفهان

ارتقاء کیفیت زندگی در محلات یکی از اولویت های مدیریت شهر است، از این رو شهرداری و شورای شهر درصدد است با طراحی و اجرای پروژه‌های عمرانی، خدماتی، فرهنگی و ورزشی سرانه دسترسی شهروندان به امکانات شهری در تمامی مناطق را افزایش دهد تا به مرور چهره محرومیت از دل مناطق زدوده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در حال حاضر پروژه های متنوع عمرانی، خدماتی، تفریحی، فرهنگی و ورزشی متعددی در دل مناطق در حال اجراست که بخشی از این پروژه ها همزمان با ایام الله دهه فجر به صورت رسمی افتتاح و در اختیار شهروندان اصفهانی قرار می گیرد.

افتتاح ۲۹ پروژه عمرانی  به مناسبت ایام الله دهه فجر

مهین شکرانی، مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان در گفتگو با ایمنا با بیان اینکه ۲۹ پروژه عمرانی به مناسبت ایام الله دهه فجر آماده بهره برداری می رسد، اظهارکرد: احداث خط بی.آر.تی در خیابان شیخ بهایی-جهاد و ایستگاه بی.آر.تی میدان جمهوری تکمیل شده است.

 وی با اشاره به بازسازی آرامگاه صائب در خیابان صائب افزود: احداث خیابان صاحب روضات به طول یک هزار متر، کف سازی محور علی قلی آقا حدفاصل بازارچه تا گذر جامی، کف سازی خیابان جامی حدفاصل چهارباغ با گذر علیقلی آقا به پایان رسیده است.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان با اشاره به آسفالت معابر فرعی منطقه گفت: پیاده رو سازی و ساماندهی خیابان چهارباغ پایین حدفاصل چهارراه تختی تا کوی بحرینی ها و پیاده رو سازی و ساماندهی ضلع جنوبی خیابان مسجد سید حدفاصل چهارراه تختی تا خیابان ظهیر الاسلام انجام شد.

شکرانی با بیان اینکه ساماندهی مسیر شمالی و جنوبی مادی مقابل بیمارستان امید در خیابان مطهری، زیباسازی و روان سازی عبور و مرور اطراف مسجد طیار و مناسب سازی بوستان کودک برای تردد آسان معلولان و جانبازان انجام شده است، ادامه داد: مناسب سازی خیابان های چهارباغ پایین و شمس آبادی حدفاصل خیابان طالقانی تا بیمارستان عیسی بن مریم و مناسب سازی جزایر ترافیکی ضلع شمالی پل های شیری، ابوذر و پل فلزی تکمیل شده است.

وی با اشاره به احداث چهار بوستان محلی در این منطقه گفت: احداث بوستان محلی شیش در خیابان آیت الله کاشانی، بوستان محلی ابوریحان در خیابان جامی، بوستان الزهرا در خیابان فروغی – مقابل کتابخانه الزهرا و بوستان سپهر در خیابان صائب در راستای ارتقاء سرانه فضای سبز منطقه انجام شده است. 

افتتاح خط انتقال آب تصفیه سپاهان شهر

منصور نجفی، مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان از تکمیل ۲۹ پروژه عمرانی در این منطقه خبر داد و گفت: خط انتقال آب تصفیه تکمیلی سپاهان شهر تا اراضی هزار دره در سپاهان شهر به سمت جاده اشکاوند به طول هفت هزار و ۳۷۰ متر تکمیل شده است، خط انتقال آب سالن همایش های بین المللی جنب جاده اشکاوند به طول شش هزار و ۶۸۴ متر و خط انتقال آب از میدان قوچانی تا فضای سبز شهید کشوری در میدان قوچانی به طول ۲۷۰۰ متر به منظور آبرسانی به فضای سبز منطقه شش، هزار دره و مرکز همایش ها به پایان رسید.

وی با اشاره به آسفالت معابر فرعی و اصلی منطقه شش افزود: خیابان سازی خیابان دنارت، پیاده رو سازی خیابان های شهید غلامی در خیابان هزار جریب، قائم محله همت آباد در اتوبان همت، حجتیه دوم ، شهید خسرو پور، کارگر، خیابان استقلال، سپهسالار و کوی برق به پایان رسیده است.

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان ادامه داد: بوستان جنگلی روح الامین در خیابان آبشار سوم  و جاده سلامت محله مردوایج در خیابان شیخ کلینی به منظور ارتقاء سرانه فضای سبز منطقه تکمیل شد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی دوربرگردان شهدای اشکاوند حدفاصل پل اشکاوند و سپاهان شهر تکمیل شده است، اضافه کرد: اجرای این پروژه، بار ترافیکی آرامستان باغ رضوان به سمت سپاهان شهر را کاهش می دهد و شهروندانی که قصد حرکت از آبشار سوم به سمت آرامستان رضوان را دارند، می توانند از این پل استفاده کنند.

نجفی با بیان اینکه مرمت و ساماندهی تکیه دارخوئین گلستان شهدا در خیابان سجاد، قطعه شهدای گمنام و تکیه میر در خیابان مصلی انجام شده است، افزود: احداث ایستگاه شماره ۱۲ آتش نشانی در خیابان هزار جریب به پایان رسیده است.

افتتاح خانه خلاقیت گلستانه در ایام الله دهه فجر

سید رسول هاشمیان، مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان اظهار کرد: خانه خلاقیت گلستانه با زیربنای ۲۵۰ مترمربع در بوستان گلستانه واقع در خیابان رزمندگان احداث شد، این پروژه در ایام الله دهه فجر همراه با اجرای جشنواره خانوادگی بازی های فکری و میدانی افتتاح می شود.

افتتاح سالن توپی مجموعه ورزشی نور

عباس روحانی، مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان اظهار کرد: مجموعه ورزشی نور به منظور ارتقاء سرانه ورزشی منطقه در دستور کار شهرداری اصفهان قرارگرفته است، سالن توپی این مجموعه شامل سالن چند منظوره فوتبال، والیبال و بسکتبال همچنین قسمت های رختکن، اتاق مربی و سکوی تماشاچیان تکمیل و در ایام الله دهه فجر در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه زمین ورزشی روباز زهران در خیابان میرزا طاهر احداث شده است، گفت: بوستان و پارکینگ جنت در خیابان آتشگاه- مقابل کوه آتشگاه ، فاز چهارم بوستان مهر و فاز دوم بوستان کوهسار و گذر فرهنگی در خیابان آتشگاه تکمیل و در یام الله دهه فجر به بهره برداری رسمی می رسد.

افتتاح بوستان مادر و نگین در منطقه ۱۲

محمدرضا برکت، مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان اظهار کرد: بوستان جنگلی نگین یکی از بوستان های شهری منطقه ۱۲ محسوب می شود که به منظور ارتقاء سرانه فضای سبز منطقه در دو فاز در دستور کار شهرداری اصفهان قرار گرفته است، فاز اول آن در خیابان ملک شهر، شهرک نگین به مساحت ۹ هکتار تکمیل شده، این بوستان برای تردد آسان معلولان، سالمندان، جانبازان و نابینایان نیز مناسب سازی شده، فاز دوم بوستان نگین نیز در خیابان بیت الهدی تکمیل شده است.

وی ادامه داد: احداث فاز سوم بوستان مادر در خیابان بنت الهدی با مساحت ۱۰ هزار مترمربع احداث شده است.

کد خبر 336234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.