۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶
رونمایی و اکران یک مستند

مراسم رونمایی و اکران خصوصی مستند "مشد عباس... بودن، نبودن" _سه شنبه_ ۱۷ بهمن ماه در کتابخانۀ مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

کارگردان این مستند در گفت و گو با ایمنا اظهار کرد: پروژۀ ساخت فیلم مستند "مشدعباس...بودن، نبودن" حدودا از یک سال پیش شروع شد و محوریت آن بر این مسئله بود که با ورود مارکتینگ های بزرگ، چه تراژدی‌ای برای کسب و کار بومی شهر اصفهان رخ می‌دهد. در واقع این مستند نقد صریحی بر رشد بی وقفه فروشگاه های زنجیره ای است که برای نزدیک کردن چهره اصفهان به کلان شهرهای بزرگ مانند تهران و با الگوبرداری اشتباه از آن شهرها، فرایندی را که باید در طول زمان و در وقت خود توسط اعضای همان صنف انجام می‌شد ناگهان سرعت بخشیده شد.

سید هاشم مرتضویان با اشاره به مراحل ساخت این فیلم مستند گفت: این فیلم یک مستند پژوهش محور است و قبل از هر چیز نیازمند یک پژوهش کامل و جامع بود تا با همۀ ابعاد مسئله آشنا شویم، این پژوهش نزدیک به چهار ماه زمان برد. فرایند تصویربرداری نیز حدود سه یا چهار ماه طول کشید و در این مدت مصاحبه هایی را با اساتید دانشگاه، برخی از مدیران شهر، کسبه بازار و اعضای اصناف انجام دادیم و سپس پروژه وارد مرحلۀ تدوین شد. تدوین فیلم نیز حدود سه ماه طول کشید و در نهایت "مشد عباس...بودن، نبودن" آمادۀ نمایش شد.

وی ضمن تاکید بر مصاحبه محور بودن این مستند ادامه داد: برای اینکه مخاطب از دیدن یک مستند مصاحبه محور خسته نشود سعی کردیم از پاساژهایی که بار کنایه و طنز دارد استفاده کنیم و در مونتاژ نیز به گونه‌ای عمل کردیم که مصاحبه‌های مکمل در کنار هم قرار بگیرند و سوال یکی در صحبت دیگری پاسخ داده شود. همچنین از زبان طنز که ویژۀ اصفهانی هاست بهره برده و نگاه آن ها را به مسائل اقتصادی نیز مد نظر قرار دادیم.

تهیه کنندۀ این مستند با برشمردن نام عوامل آن گفت: احسان یزدی تدوینگر و صداگذار، مسعود ایمانی صدابردار، مجید نقی مدیرتولید و دستیار کارگردان و مهدی باتقوا گوینده در ساخت مستند ۴۵ دقیقه ای "مشدعباس...بودن، نبودن" یاری‌گر من بوده اند. همچنین از حضور دکتر مهدی بصیری، ابوالقاسم بیشه ای، مهندس منتظری، مهندس حکیم فعال و برخی از کسبۀ قدیمی شهر اصفهان نیز برای پیشبرد مباحث فیلم بهره برده‌ایم.

وی افزود: این مستند نخستین فیلمی به شمار می‌رود که در کشور به موضوع ورود فروشگاه‌های زنجیره‌ای پرداخته و اثرات آن را به شیوه‌ای علمی بررسی کرده است. مراسم رونمایی و اکران اختصاصی این فیلم به همت دفتر تخصصی سینما و خانه مستند، _سه‌شنبه_  ۱۷ بهمن ماه رأس ساعت ۱۸ با حضور فرزاد طبایی به عنوان مجری کارشناس در کتابخانۀ مرکزی شهرداری اصفهان برپا می‌شود.

کد خبر 336152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.