لنجان، ایرانی کوچک با جورچینی از اقوام است

فرماندار لنجان گفت: شهرستان لنجان به دلیل مهاجر پذیر بودن، جورچینی از اقوام مختلف بوده که در کنار یکدیگر با صلح و صفا زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سید محسن سجاد، در نشست هم‌اندیشی هیئت عالی سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری باغبادران گفت: شهرستان لنجان دارای ظرفیت بالایی از نظر صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری است که توجه به این مهم، می‌تواند با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مسیر توسعه صنعت گردشگری را در این شهرستان هموار کند.

وی افزود: شهرستان لنجان به دلیل مهاجر پذیر بودن، جورچینی از اقوام مختلف بوده که در کنار یکدیگر با صلح و صفا زندگی می‌کنند.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: باید توجه داشت میراث فرهنگی، صنایع دستی و صنعت گردشگری در ابعاد وسیع اقتصادی و فرهنگی به عنوان برنامه‌ راهبردی برای توسعه گردشگری در دستور کار دولت قرار گرفته است، از این‌رو ما نیز باید در راستای تحقق این مهم گام‌های استواری را برداریم.

وی باغبهادران و روستاهای این بخش را گنج گردشگری دانست و ادامه داد: طبیعت بکر، زیبا و بافت تاریخی باغبادران می‌تواند موجب جذب گردشگران و سرمایه‌گذارن بخش خصوصی در این منطقه باشد و قطعا با حضور سرمایه گذاران زمینه تولید اشتغال برای جوانان این منطقه نیز مهیا خواهد شد؛ از این رو این مهم در سالی که مزین به اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال است، باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

باغبهادران گنج گردشگری شهرستان لنجان

سجاد با بیان اینکه میخ‌های بروکراسی اداری، چرخ سرمایه‌گذاری را در شهرستان لنجان پنچر کرده است، اضافه کرد: طولانی شدن پاسخ استعلامات سازمان‌ها و نهادهای مختلف به متقاضیان در شهرستان لنجان امتیازی منفی در مسیر سرمایه گذاری به حساب می آید، از این رو کارشناسان دستگاه‌های اجرایی باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن نتیجه استعلامات سرمایه‌گذاران را اعلام کنند تا زمینه توسعه صنعت گردشگری و ایجاد اشتغال در شهرستان فراهم شود.

وی عنوان کرد: باید توجه داشت دغدغه بسیاری از سرمایه گذاران طولانی شدن اخذ مجوز و بوروکراسی اداری است و متاسفانه برخی مدیران با ابزار قانون جلوی رشد سرمایه گذاری در شهرستان لنجان را می‌گیرند، در حالی که قانون برای تسریع در امور وضع شده است.

فرماندار شهرستان لنجان گفت: امروز مدیران، کارکنان و پرسنل ادرات شهرستان لنجان باید به سمتی حرکت کنند که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در بروکراسی اداری گیر بیفتد و کارهای مربوط به این حوزه را همچون امور خود پیگیری کنید تا آنان دلسرد نشوند.

غول بروکراسی اداری در باغبادران

اردشیر محمدی، شهردار باغبادران با بیان اینکه شهر باغبادران چشم انداز بسیار روشنی در حوزه جذب سرمایه گذار دارد، اظهار کرد: شهر باغبادران یکی از مهمترین شهرهای گردشگری استان اصفهان و همچنین کشور به شمار می‌آید چراکه در تمام زمینه‌ها به ویژه در حوزه گردشگری از ظرفیت‌های منحصر به فردی برخوردار است.

وی افزود: نباید فراموش کرد جذب سرمایه گذاران و فعالیت بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه گردشگری جزء سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که مورد توجه جدی دولت تدبیر و امید نیز قرار دارد.

شهردار باغبادران تصریح کرد: بر این باوریم ارتقاء اقتصاد شهری، رشد و پیشرفت روزافزون شهر را رقم خواهد زد و امکان تقویت زیرساخت‌ها و امکانات شهری را فراهم می‌کند، از این رو جذاب سازی شرایط در باغبادران برای حضور پررنگ بخش خصوصی مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امروز مدیریت شهری در باغبادران شرایط و تسهیلات ویژه‌ای را برای سرمایه گذاری در این شهر فراهم کرده‌ است و شاهد آغوش باز آنها برای استقبال از بخش خصوصی هستیم، اما مشکلاتی همچون بروکراسی اداری در حوزه صدور مجوز باعث شده، سرمایه گذاران در مسیر سرمایه‌گذاری با مشکلات متعدد مواجه شوند.

محمدی اضافه کرد: نباید فراموش کرد شهر باغبادران دارای ۱۲ هزار نفر جمعیت بوده، اما به دلیل اینکه این شهر مرکز بخش باغبهادارن است، به بیش از ۵۰ هزار نفر خدمات ارایه می‌کند از سوی دیگر در طول هفته پذیرای ۶۰ هزار نفر مسافر است.

وی عنوان کرد: شهر باغبادران پس از استان اصفهان و کاشان رتبه سوم جذب گردشگر در استان اصفهان را به خود اختصاص داده است و این مسئله نشان از جایگاه گردشگری این شهر دارد از این رو شهرداری باغبادران با تهیه و تدوین سند چشم‌انداز شهر برای نخستین بار فرصت‌های سرمایه‌گذاری را با توجیه اقتصادی مورد مطالعه قرار داد و این مهم را در اختیار سرمایه‌گذاران گذاشت تا بستر و زمینه حضور سرمایه‌گذارن را مهیا کند.

انگیزه سرمایه‌گذاران منجمد شده است

شهردار باغبادران با بیان اینکه سرمایه‌گذار نیازمند حمایت شهرداری و دیگر نهادها است، خاطرنشان کرد: باغبادران با داشتن شرایط طبیعی، محیطی و سابقه مذهبی، تاریخی و فرهنگی بسیار غنی از پتانسیل بوده و برای سرمایه‌گذاری در عرصه‌های مختلف ظرفیت‌های مناسبی را دارد و خوشبختانه با مشکل نبود سرمایه گذار در این شهر مواجه نیست، اما مسئله‌ای که امروز در شهر باغبادران باید مورد توجه قرار گیرد، ایجاد تعامل بین مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان لنجان در راستای ایجاد مقدمات حضور بیشتر سرمایه گذاران است.

وی تاکید کرد: سرمایه‌گذاران توقعات زیادی از مدیریت شهری در بسترسازی، تسهیل و حمایت از سرمایه‌گذاری در شهر را دارند، اما مدیریت شهری و ادارات شهرستان لنجان اختیارات کافی را در این حوزه ندارند و قطعا به تنهایی و بدون حمایت مسئولان ارشد شهرستان لنجان و استان امکان همراهی با سرمایه‌گذاران وجود نخواهد داشت.

محمدی با بیان اینکه بروکراسی اداری انگیزه سرمایه گذار را در باغبادران منجمد کرده است، متذکر شد: چنانچه روند صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تسهیل شود، شهرداری باغبادران در جذب سرمایه گذاری موفق عمل کرده و جزء شهرهای نمونه در حوزه جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی خواهد بود.

کد خبر 336062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.