مخالفت کمسیون تلفیق با انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه از مخالفت اعضای کمیسیون متبوعش با موضوع انجام مطالعات انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی خبر داد و گفت: در خصوص پرداخت یارانه به گروه های دیگر دولت می تواند براساس شرایط تصمیم گیری کند.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، علی اصغر یوسف نژاد، در خصوص جلسه امروز - ۹ بهمن- کمیسیون تلفیق بودجه، اظهار کرد: یکی از مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس، کاهش حدود ۲۰ هزار میلیارد تومانی سقف انتشار اوراق مشارکت در سال آینده بود.

وی ادامه داد: همچنین در جلسه امروز کمیسیون تلفیق، پیشنهادات مختلف در خصوص هدفمندی یارانه ها بررسی شد و در مجموع همان اعداد و جداول که قبلا در کمیسیون تلفیق مصوب شده بود، تصویب شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس افزود: در مصوبه قبلی کمیسیون تلفیق مجلس در خصوص هدفمندی یارانه ها به دولت حکم داده شده بود که دولت در خصوص آزمون وسع متقاضیان دریافت یارانه اقداماتی انجام دهد و از پایان ماه سوم سال آینده تغییرات یارانه ها را اعمال کند که در جلسه امروز کمیسیون تلفیق تبصره ای به این حکم الحاق شد که دولت را مکلف کرد که با استفاده از اختیارات قانون هدفمندی تا پایان ماه سوم کلیه افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، روستاییان و اقشار کم درآمد مخصوصا حاشیه نشین ها بتوانند کماکان از مستمری استفاده کنند و مشمول قطع یارانه نشوند.

وی ادامه داد: در خصوص پرداخت یارانه به گروه های دیگر دولت می تواند براساس شرایط تصمیم گیری کند و همچنین در ادامه جلسه امروز کمیسیون تلفیق در خصوص افزایش حقوق ها بحث هایی صورت گرفت که کمیسیون تلفیق با تغییرات موافقت نکرد و همان مصوبه کمیسیون مبنی بر افزایش پلکانی نزولی حقوق ملاک خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: نمایندگان عضو کمیسیون با انجام مطالعه برای انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی مخالفت کردند، همچنین در خصوص بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی که حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان بود، مباحثی مطرح شد.

وی ادامه داد: دولت مکلف شد با اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی، بدهی های خود را به تامین اجتماعی در موارد ذی ربط پرداخت کند.

یوسف نژاد گفت: اعتبارات بنیاد شهید و آموزش و پرورش که از بُعد هزینه ای به صورت استانی تبدیل شده بود به اعتبارات ملی تغییر یافت.

وی یادآور شد: در جلسه امروز کمیسیون تلفیق به موارد مدنظر نمایندگان در خصوص گزارش کمیسیون تلفیق که در صحن علنی بیان کرده اند پرداخته شد همچنین تبصره ها و ردیف های لایحه بودجه مورد بررسی قرار گرفت و به طور قطع امروز گزارش نهایی کمیسیون تلفیق بعد از اصلاحات به هیات رئیسه مجلس تقدیم می شود و این امکان وجود دارد گزارش کمیسیون تلفیق بنابر نظر هیات رئیسه فردا یا چهارشنبه در صحن علنی مورد بررسی قرار بگیرد.

کد خبر 336010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.