نخستین جشنواره ادبی شعر شهید تیران و کرون برگزار می شود

تیران- سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون گفت: نخستین جشنواره ادبی شعر شهید یادمان ۴۵۰ شهید شهرستان تیران و کرون برگزار می شود.

علی معینی در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، با اشاره به ۴۵۰ شهید دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم این شهرستان اظهار کرد: نخستین جشنواره ادبی شعر شهید یادمان ۴۵۰ شهید شهرستان تیران و کرون به مناسبت روز ایثار و شهادت این شهرستان برگزار می شود.

وی با اشاره به فراخوان این جشنواره ادبی افزود: علاقمندان تا ۲۵ بهمن ماه می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند که همزمان با پنج اسفندماه روز ایثار وشهادت از آثار برتر تجلیل خواهد شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه این جشنواره با مشارکت کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع)، بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود، گفت: نقش ایثار و شهادت در پیشبرد و تعالی فرهنگ جامعه اسلامی، معنا بخشی به زندگی، بیداری و بصیرت بخشی به جامعه، قوام و ماندگاری ارزش ها و باورهای دینی، پاسداشت از مقام و منزلت ولایت فقیه و نقش ایثار و شهادت در توسعه و رشد امنیت و تعالی و حفظ روحیه ایثار و شهادت در جامعه اسلامی محورهای این جشنواره است.

وی ادامه داد: آثار در غالب مختلف ادبی و فرهنگی باید ارسال شود که بهترین آثار منتشر خواهد شد.

معینی استفاده از ظرفیت شعر و متون ادبی برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و شناسایی استعدادهای هنری و کمک به پیشرفت این استعدادها را از اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد و یادآورشد: پیش بینی برگزار کنندگان این جشنواره برای دوره های بعدی این حرکت ادبی و فرهنگی برگزاری آن در سطح استانی و ملی است.

کد خبر 335967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.