روحانیون در میدان جنگ نرم وظیفه‌ سنگینی را بر دوش دارند

لنجان-امام جمعه زرین شهر گفت: امروز روحانیون در میدان جنگ نرم وظیفه‌ای سنگینی را بر دوش دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در یادواره شهدای روحانی و طلاب شهرستان اظهار کرد: نظام سلطه پس از پیروزی انقلاب اسلامی منافع خود را در ایران در خطر دید و از سوی دیگر تاب تحمل بیداری امت اسلامی و برپایی حکومت جمهوری اسلامی بر مبنای اسلام ناب را نداشت بر همین اساس توطئه‌های مختلف را علیه ایران اسلامی طراحی کرد.

وی افزود: در جنگ تحمیلی، نقش طلاب و روحانیون در هدایت و رهبری جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و حضور پرشور آنها چنان برجسته و درخشان است، که همیشه به عنوان عطف پیروزی رزمندگان اسلام در دفاع مقدس خواهد ‌درخشید.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: مردم شهرستان لنجان در طول جنگ تحمیلی با تمام توان در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند و با اهداء۷۵ شهید، دو هزار و ۲۰۰ جانباز، ۱۳۰ آزاده و ۱۲ هزار خانواده ایثارگر برگ زرینی را در دفتر تاریخ به ثبت رساندند و تقدیم۱۹ شهید روحانی نیز نشان حضور فعال روحانیون شهرستان لنجان در جبه‌های حق علیه باطل دارد.

وی ادامه داد: شهدا با تشخیص راه و مسیر دفاع از ارزش‌های انقلابی و اسلامی به میدان جبهه و جهاد شتافتند از این رو شناخت شهدا و تبیین اهداف آنان از حضور در جبهه‌های حق علیه باطل از ضروریات است، و این مهم باید در دستور کار خانواده ها، نهادها و تمامی اقشار جامعه قرار گیرد.

باقریان اضافه کرد: امروز حفظ فرهنگ شهادت‌طلبی باید توسط همه مردم نهادینه شود، چراکه به برکت پیروزی انقلاب اسلامی امروز نیز شاهد هستیم که حتی نوجوانان هم آرزوی شهادت دارند با اینکه  آنها دوران انقلاب و جنگ را ندیده‌اند، از این رو استکبار جهانی در تلاش است، که این فرهنگ را از بین ببرد و مانع رسیدن ملت ایران به قله‌های رفیع جهانی شود.

وی عنوان کرد: امروز به برکت نام شهدا شاهد ترویج فرهنگ ایثار و شهاد هستیم و امام خمینی(ره) با تدابیر حکیمانه خود سبب شدند ملت ایران بهترین بهره‌برداری را از فرهنگ شهادت حسینی و حرکت امام حسین(ع) داشته باشند.

امام جمعه زرین شهر گفت: دشمنان از ترویج و نهادینه شدن روحیه ایثار و شهادت در بین مردم واهمه دارد و برهمین اساس توجه به مقوله شهید و شهادت سلاحی بزرگ در برابر هجمه های بدخواهان نظام اسلامی است و از طرفی رمز بقا و ثبات نظام اسلامی نیز در گرو ترویج و نهادینه کردن فرهنگ شهید و شهادت در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان بهترین راه مقابله با توطئه‌های دشمنان اسلام است، تاکید کرد: باید توجه داشت که انقلاب اسلامی تنها نظامی است که استکبار ستیز بوده و همیشه در مقابل استکبار ایستادگی کرده است؛ از این رو شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان بهترین راه مقابله با توطئه‌های دشمنان اسلام است.

باقریان یادآور شد: روحانیت سرباز و خادم دین است، اگر روحانیت از مسائل اساسی که نمونه‌ برجسته‌ آن، انقلاب عظیم اسلامی است، کناره می گرفت و در مقابل آن بی‌تفاوت می ماند، بدون تردید دین آسیب می دید و روحانیت هدفش حفظ دین است.

وی افزود:امروز روحانیون در میدان جنگ نرم نیز وظیفه‌ای سنگینی را بر دوش دارند و باید توجه داشت تبیین توانمندی نظام جمهوری اسلامی بعنوان یک الگوی اسلامی با مدیریت خلاق، کارشناسی شده و تخصصی می تواند در سطح دنیا گسترش پیدا کند و به تعبیر مقام معظم رهبری نظام ما یک نظام کارآمد است، که تبیین آن به عهده روحانیت است.

کد خبر 335921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.