ضیافت آسیایی در بازگشت به فولادشهر

ذوب‌آهن اگر در بازگشت به ورزشگاه فولادشهر ششمین برد متوالی خود در دیدارهای رسمی را کسب کند جواز حضور در لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۸ آسیا را به دست خواهد آورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ذوب‌آهن ایران از ساعت ۱۷ فردا در ورزشگاه فولادشهر به مصاف آیزاول هند می‌رود. این دیدار یکی از هشت مسابقه‌ای است که در چارچوب مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌شود و برنده آن در دور مقدماتی با تیم‌های الدحیل قطر، لوکوموتیو ازبکستان و الوحده امارات همگروه خواهد شد.

ذوب‌آهن در حالی با حضور در پلی‌آف لیگ قهرمانان برای رسیدن به جدول اصلی این مسابقات تلاش می‌کند که در اصل تراکتورسازی باید به عنوان نماینده ایران در این مرحله شرکت می‌کرد، اما پس از آنکه نفت تهران نتوانست مجوز حرفه‌ای بگیرد سهمیه مستقیم قهرمان جام حذفی ایران به تراکتورسازی رسید که فصل گذشته در لیگ برتر سوم شده بود. به این ترتیب، ذوب‌آهن به واسطه کسب عنوان چهارمی لیگ شانزدهم جواز حضور در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان را کسب کرد.

ذوب‌آهن در بهترین شرایط ممکن مهیای این چالش آسیایی می‌شود. سبزپوشان اصفهانی پنج دیدار اخیر خود در لیگ برتر را با برد پشت سر گذاشته‌اند. آنها پنج مسابقه از مجموع شش بازی آغازین خود در دور برگشت لیگ هفدهم را برده‌اند. پیروزی در هشتاد درصد مسابقات نیم‌فصل دوم صعود ذوب‌آهن از نیمه پایینی جدول به رده سوم را در پی داشته است.

تیم اصفهانی اکنون پس از فولاد نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده صدرنشین لیگ برتر ایران به حساب می‌آید و اگرچه به واسطه عقب‌ماندگی ۱۳ امتیازی نسبت به پرسپولیس، ۹ هفته مانده به پایان رقابت‌ها عملاً شانسی برای قهرمانی در لیگ هفدهم ندارد، اما از این پس یکی از جدی‌ترین مدعیان کسب سهمیه مستقیم آسیایی خواهد بود.

حریف ذوب‌آهن تیم کاملاً ناشناخته‌ای است. آیزاول فصل جدید فوتبال هند را با چهار پیروزی، سه تساوی و سه باخت آغاز کرده است. این تیم پنج‌شنبه گذشته در آخرین دیدار رسمی خود پیش از مصاف با ذوب‌آهن به تساوی خانگی برابر «موهون باگان» تن داد.

آیزاول فعلاً در رده ششم لیگ ۱۰ تیمی هند جای دارد. البته لیگ این کشور چندان منظم نیست و به این دلیل که تعداد بازی‌های پشت سر گذاشته تیم‌های حاضر در آی-لیگ بین ۹ تا ۱۳ مسابقه در نوسان است، ارزیابی جایگاه واقعی تیم‌ها در جدول رده‌بندی چندان آسان نیست.

از آنجا که کلید خوردن پروژه تعویض چمن ورزشگاه فولادشهر دیدارهای خانگی ذوب‌آهن را از مهرماه به استادیوم نقش‌جهان کشاند، دیدار با حریف هندی نخستین مسابقه تیم اصفهانی در ورزشگاه فولادشهر پس از بیش از چهار ماه به حساب می‌آید.

آیزاول آشکارا در سطح فنی بسیار پایین‌تری نسبت به ذوب‌آهن قرار دارد و در ظاهر نماینده ایران نباید در استادیوم اختصاصی خود کار سختی برای از پیش رو برداشتن این حریف داشته باشد. با این حال، نباید فراموش کرد که از یک طرف فوتبال هند در سال‌های اخیر در مسیر پیشرفت قرار گرفته است و از سوی دیگر ناشناخته بودن آیزاول هم به مثابه چالشی برای ذوب‌آهن خواهد بود. با این اوصاف، اگرچه نباید میزبان اصفهانی را از هم‌اکنون برنده این جدال آسیایی دانست، اما با توجه به آمادگی بسیار بالای سبزپوشان در هفته‌های اخیر می‌توان خوش‌بین بود که فوتبال ایران در سال ۲۰۱۸ چهار نماینده در جدول اصلی لیگ قهرمانان خواهد داشت.

ترکیب احتمالی دو تیم:

ذوب‌آهن: رشید مظاهری، محمد ستاری، وحید محمدزاده، محمد نژادمهدی، میلاد فخرالدینی، حمید بوحمدان، قاسم حدادی‌فر، سیدمحمدرضا حسینی، ربیع عطایا، مرتضی تبریزی و استنلی سوارز

آیزاول: آویلاش پاول، مسیح سیغانی، زیکاهی لئونس دودوز، آلبرت زومینگ‌ماویا، یوگو کوبایاشی، داوید لالرین‌موآنا، آلفرد کِما جَریان، آندرِی لونسکو، لالدین‌لیانا، لالریات رنگا و لالروسانگا

کد خبر 335906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.