حجتی: تعامل سازنده با دنیا مشکلات کشور را رفع می کند

سخنگوی شورای اصلاح طلبان گفت: در حال حاضر باید بر تقویت روابط خارجی بیشتر تمرکز داشته باشیم و دولت با دیپلماسی دقیق برای برقراری مناسبات عادلانه پیش برود.

حیدرعلی حجتی، سخنگوی شورای اصلاح طلبان با اشاره به دستاورد های انقلاب اسلامی به خبرنگار ایمنا گفت: انقلاب یک نظام دیکتاتوری و استبدادی شاهنشاهی را به یک نظام جمهوری تبدیل کرد که در این نظام  مردم در انتخاب سرنوشت خودشان حقی دارند.

وی افزود: قانون اساسی، اولین تغییر ایجاد شده با محوریت اسلام و حق شرکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و ... بود در حالی که قبل از انقلاب یک حرکت صد در صد مردمی در جهت تشکیل مجالس وجود نداشت؛ انقلاب اسلامی با تصویب قانون اساسی این نظام را به حالت مردم سالاری که در دنیا به عنوان دموکراسی مطرح است، تغییر داد و جهت حکومت را با حضور مردم رقم زد.

حجتی با اشاره به دستاوردهای بین المللی انقلاب اسلامی، گفت: قبل از انقلاب به شکل های مختلف وابستگی داشتیم و با توجه به اینکه دنیا به اقمار مختلف شرق و غرب تقسیم شده بود، جمهوری اسلامی شعار«نه شرقی، نه غربی» را مطرح و این شعار اصلی و اولیه انقلاب شد؛ در آن زمان بلوک های غرب وشرق وجود داشت و خیلی از کشورها وابسته به آنها بودند و این دو بلوک نفوذ انکارناپذیری را در حاکمیت این کشورها داشتند و بانظر آن ها خیلی از سیاست ها و برنامه ها تدوین می شد.

وی تصریح کرد: در روابط خارجی، ما در ابتدا به بلوک غرب وابستگی داشتیم که بر همان اساس آمریکا نفوذهایی از نظر سیاسی و نظامی در ایران داشت؛ انقلاب اسلامی، روابط را بر اساس شعار مذکور تعدیل کرد و در واقع روابط را در دنیا بر اساس عدالت محوری قرار داد، بنابراین، هدف اصلی انقلاب اسلامی برقراری ارتباط بر اساس عدالت محوری بود.

حجتی با اشاره به نقطه ضعف انقلاب اسلامی در عرصه کنونی گفت: در حال حاضر باید روابط خارجی کشور را بیشتر تقویت کنیم که اگر دولتمان به صورت دیپلماتیک بتواند ارتباطات خارجی را نه به صورت قبل از انقلاب که بر ما حاکمیت داشته باشند، بلکه به صورتی که در برجام اتفاق افتاد، حالت برد- برد پیش ببرند، می توانیم با برقراری مناسبات عادلانه و مناسب با دنیا، مانند دیگر کشور ها، مشکلات اقتصادی خود را رفع کنیم.

سخنگوی شورای اصلاح طلبان استان اصفهان تصریح کرد: امروزه چین با قدرت اقتصادی، به آمریکا نیاز دارد و آمریکا نیز با آن قدرت اقتصادی، به چین نیاز دارد، بنابراین همه کشورها به یکدیگر نیازمندند و کشوری نیست که بدون نیاز و تعامل با کشورهای دیگر بتواند در زمان فعلی مشکلات خود را حل و فصل کند و نهایتا ازنظر سیاسی نیز باید این زمینه فراهم شود تا دولت با رعایت همه جوانب قانون اساسی بتواند با همه کشورها در تعامل سازنده باشد و خیلی از مشکلات کشور حل شود.

کد خبر 335819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.