اقتصاد مقاومتی گره گشای مشکلات اقتصادی کشور است

کاشان - نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس گفت: اقتصاد مقاومتی محوری ترین موضوع در کشور و گره گشای مشکلات اقتصادی کشور است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، سیدجواد ساداتی نژاد در جمع مسئولان شهرستان، با اشاره به لزوم اجرای یک الگوی بومی اقتصادی، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی به عنوان یک الگوی بومی در حال حاضر محوری‌ترین موضوع در کشور است که می تواند گره گشای مسائل اقتصادی کشور باشد، اما احساس می شود که این موضوع در حد شعار باقی مانده است.

وی افزود: منطقه کاشان هیچگاه با صنعت بیگانه نبوده است به همین دلیل صنعتگران و کارآفرینانی که برای آغاز طرح و پروژه های وارد کاشان می شوند، انتظار دارند ادارات شهر بهتر با آنها همکاری کنند.  
نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس تصریح کرد: بیشتر مسایل و موانع تولید و صنعت منطقه مربوط به بروکراسی اداری است و سرمایه گذاران به استقبال خوب و همکاری در منطقه نیاز دارد و نباید آنها را دلسرد کرد. 
ساداتی نژاد، بر لزوم مشاوره مناسب برای تولید کنندگان منطقه تاکید کرد و گفت: در حوزه آموزش باید کار شود، بسیاری از کارخانه دارهای منطقه به علت نداشتن مشاوره هایی در حوزه های مالیاتی، بیمه، بازرگانی و...  به ورشکستگی می رسند که بخشی از مشکل صادرات نیز به خاطر همین سنتی اداره شدن کارخانجات و تک محصولی بودن است.

وی افزود: مشاهده می شود کارخانه ای با ۱۵۰۰ کارگر به صورت سنتی اداره می شود که لازم است، سطح کارخانجات کاشان و آران و بیدگل ارتقا یابد و از تک محصولی هم خارج شویم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر بهره مندی از ظرفیت تحصیلکردهای دانشگاهی گفت: اکنون دلسردی در فارغ التحصیلان زیاد شده است و باید برای اشتغال این قشر به سمت اشتغال های دانش بنیان برویم و پارک های علم و فناوری را در کاشان ایجاد کنیم و بسترهای تقویت حوزه گردشگری را فراهم کنیم.

ساداتی نژاد افزود: چند سال قبل در تحقیقی در دانشگاه کاشان به این نتیجه رسیدیم خدمات در شهر ما ضعیف و گران تمام می شود که باید در حوزه خدمات کار بیشتری در کاشان انجام شود و رقابت در تولید خدمات ایجاد کنیم.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس گفت: در حال حاضر تمام مسیر کاشان تا باغ فین مسکونی شده است در حالی که باید مراکز فروش و پاساژها و... در این محور باشد، در شمال ایران در محور محمودآباد تا آمل این را به عینه مشاهده می کنید اینکه گردشگر به کاشان بیاید و فقط ۳۰۰۰ تومان بلیط باغ فین را بدهد و هیچ فایده ای ندارد و گاهی فقط عوارض و تعارضات فرهنگی و اجتماعی اش نصبیب شهر ما می شود.

وی با اشاره تغییرات مدیریتی شرکت سایپا سیتورئن کاشان گفت: دغدغه های زیاد و درستی در این باره وجود دارد که در این رابطه با وزیر صنعت معدن تجارت صحبت شده و در مورد نحوه به کارگیری نیروهای بومی کاشان، با مدیرعامل جدید سایپا نیز صحبت هایی کردم و ایشان قول مساعد داده تا نیروهای بومی را به کارگیری کند.

ساداتی نژاد خاطر نشان کرد: از مدیرعامل جدید سایپا در خواست کردم تا یکی از محصولات را به نام کاشان و یا یکی از نمادهای کاشان نامگذاری کنند و قرار شد قسمت طراحی هم در کاشان انجام شود و نیروهای بومی بکارگیری شوند.

کد خبر 335749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.