سلحشوری:رونق گردشگری نیازمند عزمی فرابخشی و ملی است

عضو کمیسیون فرهنگی و ناظر در شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری مجلس شورای اسلامی گفت: رونق گردشگری در کشور ما نیازمند یک عزم و اراده ملی و فرابخشی است و معتقدم هنوز این عزم به وجود نیامده است.

پروانه سلحشوری در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته، با تاکید بر اینکه واژه گردشگری باید در کنار دو واژه میراث فرهنگی و صنایع دستی استفاده شود، به خبرنگار ایمنا گفت: این مسئله بسیار دارای اهمیت است که گردشگری در کنار میراث فرهنگی و صنایع دستی قرار گیرد و به تنهایی مد نظر قرار نگیرد.

وی ادامه داد: مهمترین نکته ای که در طی دو سال فعالیت جدی‌تر در این حوزه دریافته‌ام این است که رونق گردشگری در کشور ما نیازمند یک عزم و اراده ملی و فرابخشی است و معتقدم هنوز این عزم به وجود نیامده است. وقتی در خانه ملت تقاضای کمیسیون ویژه گردشگری ارایه می شود و همکار من که منتقد این موضوع است می گوید کمیسیون در شرایطی "کمیسیون ویژه" می شود که درخصوص موضوعی استثنایی و مهم باشد و گردشگری را موضوعی استثنایی و مهم نمی داند، به این معنی است که اراده فرابخشی شکل نگرفته است که بخواهد به توسعه و رونق این صنعت بپردازد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، صنعت گردشگری را دارای ابعاد مختلف و متنوعی دانست و عنوان کرد: تعداد موضوعاتی که در عین داشتن ابعاد اقتصادی و صنعتی از ابعاد فرهنگی بالایی هم برخوردار باشند، اندک است. گردشگری موضوعی است که به همان اندازه که اقتصادی و صنعتی است فرهنگی هم هست و ابعاد فرهنگی آن بسیار بالاست، وقتی می توانیم با رونق بخشیدن به چنین موضوعی هویت و اصالت اجتماعی‌مان را دریابیم و یاس و نا امیدی را برطرف کنیم، چگونه است که این امر، امری مهم و استثنایی نیست؟

وی افزود: وقتی می توانیم از طریق صنعت گردشگری اقتصاد پایدار و پویا داشته باشیم چرا نباید به آن بها بدهیم؟ اقتصاد گردشگری پایدار و پویا است، چرا که نه تنها آثار مخرب محیط زیستی ندارد، بلکه حافظ منابع زیست محیطی هم هست.

کد خبر 335718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.