ادارات کارنامه عملکرد انقلابی خود را منتشر کنند/ فضای مجازی ابزار توطئه دشمنان

امام جمعه موقت اصفهان با تاکید بر اینکه باید بر منافع ملی خود که مهمترین آن پاسداری از اسلام است، تمرکز کنیم تا بتوانیم پاسخگوی شبهات باشیم، اظهار کرد: خواص جامعه باید تلاش کنند تا مردم با پیشرفت‌های انقلاب آشنا شوند و سطح علمی و سیاسی جامعه افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به آیه ۹۰ سوره نحل اظهار کرد: در این آیه دستور پروردگار بر اجرای عدالت و احسان  است و  سه دستور امر و سه مورد نهی در این آیه اشاره شده است.

وی با بیان اینکه برخی واجبات در طول تاریخ انبیا آمده و اضافه شده است، تصریح کرد: اجتماع ما نیز برای همین منظور است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه گفته های حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه همگی سرشار از دعوت به تقوای الهی است، گفت: تقوا در آخرت ذخیره مفید است و خداوند برای تربیت روحی و رشد معنوی دو کار انجام داده است. یکی ارسال رسولان و حجت‌های الهی و دیگری نزول کتب آسمانی به ‌خصوص قرآن کریم است.

وی با تاکید بر اینکه انسان ها باید با استعانت از قرآن کریم و الگو قرار دادن انسان‌های کامل، خودشان را تربیت کنند، افزود: پیامبر(ص) نیز فرموده بودند که برای تربیت خود به قرآن و عترت چنگ بزنید. متاسفانه امروز کسانی هستند که تنها به قرآن تمسک جسته‌ اند، اما فهم درستی از قرآن ندارند. گروه‌های تکفیری، داعشی و سلفی از این دسته اند که در برابر مسلمانان ایستاده‌اند و ادعا می‌کنند که زیر چتر قرآن هستند.

انتقاد به یک فرد عادی با انتقاد به معصوم تفاوت دارد

آیت الله مهدوی افزود: خداوند می‌فرماید ارتباط ما با امامان باید همیشگی و دائمی باشد. حضرت زهرا(س) الگوی خوبی برای ما هستند و می‌توانیم از رفتار این بانو، درس بگیریم، اینکه گفته می‌شود حتی به ائمه معصوم نیز می‌شود انتقاد کرد، انتقاد به یک فرد عادی با انتقاد به معصوم تفاوت دارد، معصوم الگوی ماست و ما باید رفتار خود را با او تطبیق دهیم.

وی با بیان اینکه در زمان اهل بیت به آنها انتقاد می‌شد و حضرت امیر(ع) می‌گفتند به من انتقاد کنید، گفت: این بدان معنا نیست که حضرت به عصمت خود قائل نبودند و یا اینکه بخواهند خود را اصلاح کنند؛ بلکه گاهی امام می‌خواهند شبهه کسی را پاسخ دهند به این دلیل می گویند مرا نقد کنید و این کار برای محکم تر کردن ایمان افراد است.

امام جمعه موقت اصفهان در خصوص انتقاد از مسئولان اظهار کرد: مسئول یا اشتباه کرده که با نقد اصلاح می‌شود و یا برای مردم شبهه‌هایی ایجاد کرده که با انتقاد، شبهه مردم حل می‌شود، اما نباید این انتقاد را در کنار انتقاد از معصوم قرار داد؛ چرا که آنها نمونه کامل انسان و الگو هستند و فرزندان بزرگواری را تربیت کرده‌اند.

مهدوی افزود: دعا میکنم که ای کاش روزی در خدمت خطیب حقیقی و حجت الهی حضرت بقیه الله نماز جمعه را اقامه کنیم و با صدای دلنشین آن بزرگوار که دستور تقوا را به ما امر می کند، باشیم.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به رویدادهای هفته آینده ، ادامه داد: این هفته آغاز دهه فجر را پیش رو داریم و وارد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب می شویم.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب معجزه الهی بود، تصریح کرد: حدوث انقلاب در قرن ۱۴، معجزه الهی و بقای آن معجزه دیگری است.

امام جمعه موقت اصفهان خاطر نشان کرد: برخی دشمنان در زمان پیروزی انقلاب اعلام کردند که انقلاب به ۵ سالگی نمی رسد، اما امروز  انقلاب به چهل سالگی رسیده است.

وی تاکید کرد: به کوری چشم دشمنان و هوشیاری رهبر معظم و ملت همیشه در صحنه تا زمان ظهور حضرت ولی عصر انقلابمان ادامه خواهد داشت.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه در سال ۵۷ آمریکا به دنبال آن بود که توسط بختیار کودتای دیگری راه بیاندازد که این کودتا به ۲۰ تا ۲۵ روز زمان نیاز داشت و از طرفی دیگر امام خمینی(ره) تصمیم داشتند به ایران بازگردند و در کنار مردم باشند.

مهدوی ادامه داد: همچنین دشمنان نگران بودند که کودتایی توسط بختیار انجام شود و شاه برگردد از طرف دیگر می خواستند امام  خمینی (ره) را در فرانسه ترور کنند.

وی افزود: اما دولت فرانسه اجازه این کار را نداد و گفت حاضرم شرایط را برای فرستادن امام خمینی (ره) به کشوری دیگر همچون ایتالیا فراهم کنم تا امام خمینی (ره) ترور نشود.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: سال ۵۷ بختیار برای تامین امنیت و فراهم شدن مقدمات ترور، دستور بستن فرودگاه را داد،  اما لطف الهی و تلاش مردم که در خیابان ها حضور داشتند و شعار می دادند موجب حیرت دشمنان شد و در نهایت بختیار را مجبور به باز کردن فرودگاه در نهم بهمن کرد.

وی افزود: از طرف دیگر گفته می شد قرار است هواپیمای حامل امام مورد هدف قرار گیرد، اما حضور مردم تمام نقشه ها را نقش بر آب کرد.

پنج عامل عمده پیروزی انقلاب اسلامی

آیت الله مهدوی با شاره به پنج عامل عمده پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: اراده الهی مهمترین عامل در پیروزی انقلاب بود، از ده ها سال پیش به اولیای الهی الهام شده بود که قرار است یک انقلابی در ایران به وقوع بپیوندد و در جلسات مختلف نیز بارها صحبت از انقلاب ایران شده بود. همچنین آیت‌الله شاه‌آبادی استاد اخلاق حضرت امام، به امام اعلام کرده بود که شما انقلابی خواهید کرد و دشمنان عراق را برای جنگ با ایران تحریک می‌کند و جوانان بسیاری شهید می‌شوند.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: اهل بیت نیز از انقلابی در ایران خبر داده بودند که شخصی از قم قیام می‌کند و افرادی که اطراف او هستند چون پاره‌های آهن، از انقلاب دفاع می‌کنند و آن را به دست صاحب اصلی آن، امام زمان(عج) می‌رساند.

وی افزود: علمای دیگری اشاراتی در خصوص انقلاب اسلامی ایران داشتند و حتی آیت الله مصباح یزدی نیز شنیده بودند که در آینده حضرت آیت الله خامنه ای رهبر ایران می شوند. همچنین در روایات اللهی از اهل بیت گفته شده بود که رهبر انقلاب ایران فردی است که از قم قیام می کند افرادی که اطراف او هستند چون پاره‌های آهن، از انقلاب دفاع می‌کنند و آن را به دست صاحب اصلی آن، امام زمان(عج) می‌رساند.

مهدوی با اشاره به سخنان عالمان دیگر در خصوص انقلاب ایران گفت: این انقلاب باید انجام می گرفت تا بتواند پیام امام دوازدهم را به کل جهان منتقل کند تا در زمان ظهور ایشان نخواهیم مقدمات را از ابتدا شروع کنیم.

آیت الله مهدوی، تدبیر امام خمینی (ره) و حضور ایشان در ایران را دومین عامل پیروزی انقلاب ایران دانست و گفت: سومین عامل پیروزی انقلاب، جوانان و مردمی بودند که در آن زمان قیام کردند، بسیاری شهید و بسیاری جانباز شدند.

وی اضافه کرد: بصیرت و آگاهی مردم و استقامت آنها چهارمین عامل پیروزی انقلاب بود که دشمنان به این امر آگاه نبودند البته بعضا متوجه می شوند، اما به روی خود نمی آورند. اگر مردم در توطئه سال ۸۸ حدود هشت ماه صبر کردند تا فتنه‌گران مسیر خود را از دشمن جدا کنند و زمانی که از آنها ناامید شدند، سفره آنها را جمع کردند، در فتنه اخیر مردم اجازه ندادند حتی کار به هشت روز برسد و توطئه را خنثی کردند. 

امام جمعه موقت اصفهان روحیه انقلابی و جهادی را آخرین عامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: رهبر انقلاب نیز بارها روحیه انقلابی را به مردم و مسئولان تذکر داده اند.

ادارات کارنامه عملکرد انقلابی خود را منتشر کنند

وی به استاندار اصفهان پیشنهاد کرد تا به تمام ادارات نامه ای بنویسد تا ادارات کارنامه عملکرد انقلابی خود را در یک سال اخیر منتشر کنند تا مشخص شود هر اداره در تقویت روحیه جهادی و انقلابی چه کرده است.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه جمعیت نخبگان کشور ۲۰ هزار نفر است که دو هزار نفر آن در اصفهان هستند، گفت: بنابراین اصفهان از بسیاری جهات می تواند پیشقدم شود؛ همان گونه که از نظر کمک به زلزله زدگان کرمانشاه این گونه بود.

وی همچنین با اشاره به توطئه های خارجی دشمنان علیه انقلاب ایران، گفت: تشکیل ائتلاف منطقه‌ ای علیه ایران، رشد تفکر افراطی، تکفیری و سلفی، ملتهب نگه داشتن آتش فتنه و جنگ در عراق، افغانستان و سوریه، تضعیف قدرت نیروی مقاومت و حزب‌الله و در نهایت محدود کردن قدرت دفاعی ایران از مهمترین عوامل تهدیدزای دشمنان علیه ایران است.

امام جمعه موقت اصفهان همچنین به توطئه های داخلی دشمنان در ایران اشاره کرد و افزود: استعمار فضای مجازی یکی از این توطئه هاست؛ در حالیکه این فضا باید در خدمت منافع ملی و تبادل اطلاعات باشد، اما دشمنان تنها به دنبال ارسال اطلاعات و توطئه های خود هستند.

وی ادامه داد: ترویج فساد و منکرات برای تضعیف خانواده ها، مطرح کردن شبهات، حذف تدریجی انقلابیون، ترویج حلقه‌های انحرافی و عرفان های کاذب و ترویج بهائیت، ترویج شایعات در جهت ناامیدی جوانان از جمله اقدامات دشمنان در فضای مجازی است.

آیت الله مهدوی با تاکید بر اینکه باید بر منافع ملی خود که مهمترین آن پاسداری از اسلام است تمرکز کنیم تا بتوانیم پاسخگوی شبهات باشیم، اظهار کرد: خواص جامعه باید تلاش کنند تا مردم با پیشرفت‌های انقلاب آشنا شوند و سطح علمی و سیاسی جامعه افزایش یابد. همچنین ظلم ستیزی و مقابله با آمریکا و زنده نگه داشتن این شعارها و در عمل اعتماد نکردن به آمریکا و دفاع از مظلوم، حفظ اتحاد و حضور در صحنه از دیگر وظایف ما در برابر توطئه دشمنان است.

وی ادامه داد: زنده نگاه داشتن یاد و خاطره امام، اهداف شهدا و جریان شناسی، دوست و دشمن شناسی، استقامت و حراست از استقلال کشور، امید به نصرت الهی و بهبود وضعیت اقتصادی مردم به عنوان یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب و رشد تولید و دقت در مصرف، دوری از اسراف و جلوگیری از ورود قاچاق و کالاهایی که مشابه داخلی دارند می تواند توطئه های دشمنان را خنثی کند.

کد خبر 335715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.