ذوب‌آهن در هوای اهواز نفس کشید/ آسیا، آسیا ما داریم می‌آییم!

تیم فوتبال ذوب‌آهن با شکست استقلال خوزستان و گرفتن سه امتیاز دیگر به رتبه دوم جدول لیگ رسید تا از هر نظر آماده بازی در مقابل نماینده هند و صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، باکیفیت‌ترین تیم نیم‌فصل دوم لیگ برتر همچنان به روند پیروزی‌های خودش ادامه می‌دهد و شاگردان امیر قلعه‌نویی در تیم ذوب‌آهن این‌بار موفق شدند با دو گل استقلال خوزستان را ببرند تا به پنجمین برد متوالی خودشان دست پیدا کنند. ذوب‌آهن در حالی دو گل به استقلال خوزستان زد که در بازی رفت، تیم ویسی حریفی خوش خوراک برای ذوب‌آهن بود و در در روزی که مرتضی تبریزی درخشید این تیم شش گل از ذوب‌آهن خورد و این‌بار هم ذوب‌آهن پیروزی خودش را در خانه حریف تکرار کرد تا در آستانه بازی پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا به روحیه‌ای بسیار خوب به دیدار حریف خودش برود.

نقطه عطف این بازی عملکرد بسیار خوب محمدرضا عباسی بازیکن جواب ذوب‌آهن بود که به مانند بازی مقابل گسترش فولاد باز هم تعویض طلایی تیمش لقب گرفت و با زدن یک گل سه امتیازی کاری کرد تا ذوب‌آهن با دست پر از اهواز خارج شود. به نظر می‌رسد که قلعه‌نویی جدا از نام‌های بزرگی که در تیمش حضور دارند باید به این بازیکن جوان فرصت بیشتری بدهد تا عباسی بعد از چند سال حضور در ذوب‌آهن کم کم بتواند به ترکیب اصلی تیمش راه پیدا کند و حقش را از فوتبال ایران بگیرد.

 جالب اینجاست که در این بازی هم نوبت به اکبر ایمانی و بختیار رحمانی نرسید تا ذوب‌آهن با همان ترکیب ثابتی که بازی قبلی خودش در برابر صنعت نفت را برده بود، در این مسابقه هم به برد دست پیدا کند. مرتضی تبریزی برای سومین بازی متوالی هم پایش به گل باز شد تا کم کم خودش را به علی علیپور در خط حمله نزدیک کند و اگر در ادامه فصل دچار غرور نشود و البته حواشی را هم دور کند، می‌تواند اصلی‌ترین مدعی برای رسیدن به عنوان آقای گلی لیگ باشد. نخستین بازی خالد شفیعی مدافع جدید ذوب‌آهن هم برای این تیم بسیار خوش یمن بود و سیستم پرتاب بلند اوت برای مهاجم بلند قامتی مثل استنلی کی‌روش یکی از جذابیت‌های فنی برای امیر قلعه‌نویی است که با حضور شفیعی و کی‌روش در هفته‌های آینده باز هم تکرار خواهد شد.

با این برد شرایط برای ذوب‌آهن به بهترین شکل ممکن پیش رفت و باخت پارس جنوبی در مقابل استقلال تهران هم مزید بر علت شد تا ذوب‌آهن جایگاه خودش بر روی رتبه دوم جدول لیگ را حفظ کند و اگر سپاهان هم امروز جمعه در مقابل فولاد به پیروزی برسد، ذوب‌آهن به عنوان نایب قهرمان جدول لیگ در برابر آیزاول هند به میدان خواهد رفت. بردن استقلال خوزستان در اهواز به نوعی کمک به سپاهان هم بود تا تیم ویسی به سپاهان نزدیک نشود و زردها این هفته با استرس و فشار کمتری به میدان بروند.

کد خبر 335701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.