سود ۲۹۱۶ میلیارد ریالی ذوب آهن تا پایان آذر ماه

معاون مالی و اقتصادی ذوب آهن اصفهان با اشاره به رشد حدود ۹۴۰ درصدی سود ناخالص این شرکت، گفت: در حالیکه زیان عملیاتی شرکت در ۹ ماهه سال ۹۵ به مبلغ ۲۲۳۷ میلیارد ریال می رسید در سال جاری، جای خود را با ۲۹۱۶ میلیارد ریال سود داده است.

به گزارش ایمنا به نقل از شرکت ذوب آهن سعید امید قائمی در خصوص عملکرد مالی این شرکت در ۹ ماهه نخست سال جاری، اظهار کرد: ذوب آهن اصفهان در ۹ ماهه سال ۹۶ به دنبال بهبود شرایط بازار مقاطع فولادی و مدیریت هزینه های شرکت و همچنین مدیریت نقدینگی توانست از مشکلات حاد مالی و اقتصادی عبور کند.

وی افزود: ذوب آهن در این مدت با رسیدن به درآمد عملیاتی ۲۸ هزار میلیارد ریال و با رشد ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل توانست سود ناخالص خود را به ۴۸۵۳ میلیارد ریال ارتقاء دهد این در حالیست که رقم در مدت مشابه سال قبل ۵۷۷ میلیارد ریال زیان بود. به عبارت دیگر سود ناخالص شرکت حدود ۹۴۰ درصد رشد داشته است.

معاون مالی و اقتصادی ذوب آهن اصفهان اظهار کرد: در حالیکه زیان عملیاتی شرکت در ۹ ماهه سال ۹۵ به مبلغ ۲۲۳۷ میلیارد ریال می رسید در سال جاری، جای خود را با ۲۹۱۶ میلیارد ریال سود داده است.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه ذوب آهن پس از ۲ سال و نیم تحمل زیان خالص توانست به سود خالص دست یابد، تصریح کرد: روند بهبود عملکرد شرکت گویای آن است که از یک سو سیاست های کلان شرکت در تمرکز بر صادرات و مدیریت هزینه ها که هم راستا با سیاست های اقتصاد مقاومتی که ابلاغی مقام معظم رهبری است اثر خود را نشان داده و از سوی دیگر شرایط رکودی و سقوط بهای فروش محصولات این شرکت در کشور به نقطه عطف خود رسیده و بازگشت به قیمت های قبل از رکود را شاهد خواهیم بود.

قائمی افزود: در ۹ ماهه نخست امسال ذوب آهن موفق شد با همکاری سازمان تامین اجتماعی و وزارت اقتصاد و دارایی بیش از ۴۰۰۰ میلیارد ریال از بدهی خود به دولت را تهاتر و زمینه تهاتر بیش تر تا ۷۶۰۰ میلیارد ریال را فراهم کند.  

وی ادامه داد: این روند علاوه بر کاهش هزینه های مالی از بابت کاهش میانگین نرخ سود تسهیلات مالی دریافتی، بهبود ساختار ترازنامه شرکت را به همراه خواهد داشت.

معاون مالی و اقتصادی ذوب آهن اصفهان همچنین خاطرنشان کرد: مقدمات افزایش سرمایه شرکت نیز برای خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت در سال جاری آماده شده و امیدواریم در سال ۹۷ با تحقق آن از شمول این ماده خارج شویم.

کد خبر 335700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.