موافقت رییس جمهوری با استفاده از فاینانس برای احیای دریاچه ارومیه

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به موافقت رییس جمهوری با پیشنهاد استفاده از سه میلیارد دلار فاینانس خارجی برای اجرا و تکمیل طرح های احیای دریاچه ارومیه، گفت: مذاکره با سرمایه گذاران خارجی نیز در این زمینه آغاز شده است.

به گزارش ایمنا، محمدمهدی شهریاری روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان غربی افزود: با دریافت تسهیلات خارجی روند اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه تسریع می شود.

وی با تاکید بر اینکه طرح های مناسبی برای احیای دریاچه ارومیه برنامه ریزی شده است، اظهار کرد: طرح های احیای این دریاچه باید به صورت استانی مدیریت شود زیرا مدیران کشوری مشکلات زیست محیطی زیادی را در دیگر مناطق کشور پیش رو دارند.

به گزارش ایمنا، دریاچه ارومیه بزرگترین آبگیر دائمی در شمال غرب فلات ایران ‌است؛ این دریاچه از اواسط دهه ۱۳۸۰ شمسی شروع به خشک شدن کرد و بنا بر آمار بین المللی تا سال ۲۰۱۵ میلادی در حدود ۸۰ درصد از مساحت آن خشک شد.

در آذر ماه گذشته،  عیسی کلانتری-معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست که همزمان عهده‌دار مدیریت ستاد احیای دریاچه ارومیه است، از تامین اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی ستاد احیا خبر داده و گفته بود با اینکه دولت در ماه گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان به ستاد احیای دریاچه ارومیه پرداخت کرده، اما بودجه‌ای که باید به ستاد پرداخت شود، حدود ۱۸۰۰ میلیارد تومان است.

مدیر ستاد احیای دریاچه ارومیه در نهایت با تاکید بر اینکه دریاچه ارومیه با بودجه سنواتی احیا نمی‌شود، طرح استقراض از خارج برای تامین منابع مالی مورد نیاز این ستاد را مطرح کرده و گفته بود اگر سازمان برنامه و بودجه پول ندارد، دولت اجازه دهد از منابع خارجی وام بگیریم.

کد خبر 335695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.