ایرانیان بنیان‌گذار رشته‌های ورزش‌ المپیک جهانی

خوانسار- نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: تغییر قوانین کشتی بدون حضور ایرانیان امکان‌پذیر نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، علی بختیار در دومین جشنواره تجلیل از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی شهرستان اظهار کرد: قهرمانان و پیشکسوتان عرصه ورزشی برای مردم و مسئولان شهرستان با ارزش هستند.

وی گفت: ورزش جهانی ریشه در ورزش ایران باستان دارد و پهلوان پوریای ولی و پهلوان تختی الگوی ورزشکاران جهان هستند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنیان‌گذار رشته‌های  ورزش‌ بین المللی از جمله المپیاد ایرانیان بودند.

وی افزود: قوانینی و مقررات ورزش کشتی توسط ایرانیان نوشته شده است و به همین دلیل تغییر قوانین کشتی بدون حضور ایرانیان امکان‌پذیر نخواهد بود.

بختیار ادامه داد: حتی رشته‌های ورزشی که امروزه ‌اروپا ‌ و غرب دنبال می‌کند در گذشته ورزشکاران ایرانی در آن درخشیدند همان‌گونه که در رشته والیبال حرف برای گفتن دارند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مسؤولان نظام باید مدیریت ورزش را از دست دولت خارج و به مردم واگذار کنند.

وی گفت: به عنوان عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷  هم  در قانون بودجه ششم توسعه  و بودجه سال آینده اعتبارات خوبی  برای ورزش تعریف شده است.

بختیاری تأکید کرد: اعتیاد از بزرگترین آسیب‌ها و معضلات کشور برای جوانان  است و تنها راهکار مقابله با این آسیب اجتماعی گسترش ورزش است./

کد خبر 335691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.