از سومین روز نمایشگاه بین‌المللی گردشگری چه خبر؟

پرونده سومین روز از بزرگترین رویداد صنعت گردشگری کشور، امروز -پنجشنبه پنجم بهمن ماه- در محل دایمی نمایشگاه های تهران بسته شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته که امسال از سوم بهمن ماه در این مکان آغاز به کار کرد، میزبان ده ها غرفه از شهرها و استان های مختلف کشور بود که هریک با استفاده از نمادها و سمبل هایی که نشانگر ارزش و هویت فرهنگی و هنری شان بود، در معرض بازدید علاقمندان و فعالان حوزه گردشگری کشور قرار گرفت.

این رویداد بزرگ و بین المللی در سومین روز برگزاری خود با استقبال چشمگیر و قابل توجهی از سوی بازدیدکنندگان مواجه شد و با نزدیک شدن به ساعات پایانی جمعیت بیشتری برای بازدید از غرفه های مختلف حاضر شدند.

تماشای صنایع دستی و آشنایی با هنرها و آیین های سنتی و کهن هر شهر و استان جذاب ترین بخش این نمایشگاه برای بازدیدکنندگان بود. غرفه هایی از شهرها و استان های مختلف با پختن آش محلی در دیگ های بزرگ جمعیت زیادی از بازدیدکنندگان را به سوی خود می کشید.

ارایه صنایع دستی استان های مختلف چشم هر بیننده ای را به خود مشغول می کرد و تنوع این همه آثار دستی و هنری آنها را به حیرت وامی داشت. آثاری ارزشمند و باهویت که از فرهنگ کهن و غنی سرزمین ایران نشات گرفته و بر دست و پنجه هنرمندانه هنرمندان ایرانی نشسته است.

لباس های محلی و سنتی مجموعه ای از طرح و رنگ را به تصویر می کشید. لباس هایی که در طراحی آنها همه عوامل زیبایی شناسانه، راحتی و آرامش مد نظر قرار گرفته و مهم تر آنکه بدون استفاده از هیچ رنگ تیره ای طراحی شده است. دختران و پسران جوان با بر تن کردن این لباس ها نمایی دیدنی از فرهنگ و اصالت دیرین خود را به رخ هر بیننده ای می کشاندند و به زبان بی زبانی قدرت و توان فراوان این سرزمین را برای جهانی شدن و مصادره داشته هایش به جهانیان فریاد می زدند.

نمایش رقص های محلی و بومی از دیگر بخش های جالب توجه در نمایشگاه گردشگری بود. مردانی با لباس های سفید یکدست بر تن، کلاهی سیاه رنگ بر سر و چوب هایی یک اندازه در دست، در مقابل چشم بازدیدکنندگان می رقصیدند و این هنر دیرین را که با معانی و مفاهیم بسیاری برگرفته از باورهای ذهنی خود نشان می دادند.

فضای نمایشگاه پر بود از اصالت و سنت، اصالتی که از لا به لای پارچه های رنگین لباس های محلی، عطر خوش نان ها، نوای موسیقی ایرانی، رقص های بومی، صنایع دستی و ... بیرون می آمد و بازدیدکنندگان مشتاق را به کشف و شناسایی هزاران سال تمدن می برد و آنها را به سوی "خودباوری" دعوت می کرد و به یادشان می آورد تا قدر داشته های کهنشان را بدانند و آنها را به جذابیت های سطحی و زودگذر دنیای امروز نفروشند.

گفتنی است؛ یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته، فردا جمعه ششم بهمن ماه در محل دایمی نمایشگاه بین المللی تهران به پایان می رسد.

کد خبر 335676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.