معین:احیای زاینده‌رود حق شرعی و قانونی اصفهانی‌هاست

رییس شواری اسلامی شهر اصفهان گفت: احیای مجدد زاینده‌رود نیازمند ایجاد اراده بین همه دولت مردان است تا حق ضایع شده شرعی و قانونی اصفهانی ها را به آنها برگرداند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح الله معین در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در تهران، در خصوص مهم ترین عامل توسعه پایدار گردشگری در اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اصفهان به دلیل برخورداری از ویژگی های مختلفی همچون تمدن غنی و کهن، بناهای منحصر به فرد تاریخی و امکانات طبیعت گردی به دلیل مجاورت با کویر همیشه به عنوان یکی از مقاصد گردشگران ایرانی و خارجی مطرح بوده است.

وی افزود: برای ایجاد توسعه پایدار در گردشگری اصفهان باید چند عامل مهم را مد نظر قرار داد. نخست اینکه امکانات و وضعیت فعلی اصفهان باید به نحو مناسبی معرفی شود که برگزاری چنین نمایشگاه‌ها و اقدامات مکمل دیگری می تواند در این مسیر مثمر ثمر باشد. دومین عامل، تامین خدمات مورد نیاز گردشگران از جمله امکانات حمل و نقل، اقامت و پویایی آثار تاریخی برای بازدید است. داشتن تفریحات سالم و سنتی برای پر کردن اوقات گردشگران نیز عامل سوم است که می‌توان در این زمینه به اجرای نمایش های سنتی، نقالی و ... اشاره کرد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در پاسخ به اینکه برای حل دو معضل مهم آلودگی و خشکسالی که تاثیر مهمی در روند ورود گردشگر به اصفهان دارد، چه تعاملی باید میان دستگاه های مختلف ایجاد شود؟ گفت: یکی از مشکلات عمده در این زمینه که همه مسایل به آن برمی گردد، احیای مجدد زاینده‌رود است که نیازمند ایجاد اراده بین همه دولت مردان است تا حق ضایع شده شرعی و قانونی اصفهانی ها را به آنها برگرداند.

کد خبر 335635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.