گردشگری به کودکان هویت می‌دهد

یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در حالی برگزار شده است، که در حاشیه آن کارگاه های متنوع آموزشی در زمینه گردشگری پذیرای علاقمندان و فعالان این عرصه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گردشگری کودک از جمله مهم ترین موضوعات زیرمجموعه صنعت گردشگری محسوب می شود. در دومین روز از برگزاری نمایشگاه گردشگری، کارگاهی آموزشی و تخصصی با این عنوان برپا شد و مدیرکل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در آن به ایراد سخنانی در این خصوص پرداخت.

جعفر سطوت گفت: کشورهایی که در مسیر توسعه انسانی حرکت می کنند و به سرمایه گذاری های قابل توجهی در این بخش می پردازند، می توانند رونق چشمگیری را در حوزه مسایل اقتصادی کشورشان ایجاد کنند.

وی ادامه داد: گردشگری کودک به دلیل آنکه نوعی توسعه انسانی محسوب می شود، از منظر کشورهای پیشرفته حائز اهمیت بسیار است. مهم ترین مرحله رشد و شکل گیری هویت فردی و اجتماعی در دوران کودکی اتفاق می افتد، دورانی که رده سنی آن طبق کنوانسیون حقوق بشر تا زیر ۱۸ سال تعیین شده است، بنابراین باید به این نکته توجه کرد که گردشگری کودک چه نقشی بر شکل گیری هویت افراد در این سن خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه میان کودکانی که با موضوع گردشگری آشنا می شوند و سایر کودکان تفاوت های قابل توجهی وجود دارد، عنوان کرد: کودکی که با گردشگری آشنایی دارد بهتر می تواند خود، محیط و کشورش را بشناسد و در نتیجه به هویت اصلی و ملی خود دست یابد. در این زمینه آشنایی کودک با میراث تاریخی نقش بسیار مهمی دارد، کودک با گذشته خودش آشنا شده و بهتر می تواند به آینده خود مسلط شود، آشنایی با هویت ملی در بسیاری از جنبه ها حتی در امنیت ملی تأثیر دارد.

وی افزایش هوش هیجانی در کودک را از دیگر نتایج فعالیت در حوزه گردشگری کودک دانست و گفت: هرچه کودک در معرفی مراودات و مناسبات اجتماعی قرار بگیرد هوش هیجانی او بهبود یافته و کنش و واکنش بهتری خواهد داشت.

گفتنی است؛ همایش تخصصی گردشگری کودک با حضور "مسعود ناصری"، مدیر موزه عروسک های ملل، "لیلا کفاش زاده" مدیر دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی، "امیر سهرابی" مدیر موزه عروسک و اسباب بازی کاشان و "محب علی" نویسنده و سردبیر مجله گردشگری گیلگمش، در سالن ایران خلیج فارس برگزار شد.

کد خبر 335621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.