مراکز انتقال نفت کشور با فیبر نوری به هم متصل خواهند شد

مدیر مخابرات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: با اجرای کامل پروژه فیبر نوری تمامی مراکز انتقال نفت و مناطق ۱۲ گانه شرکت به یکدیگر متصل خواهند شد.

به گزارش ایمنا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ـ منطقه اصفهان، علیرضا مقدم در حاشیه بازدید از مراکز انتقال نفت مارون- اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر بیشتر مراکز انتقال نفت در سطح کشور از طریق رادیویی با ستاد ارتباط دارند و لینک اصلی فیبر نوری در مسیر تهران به اهواز اجراء شده است که با اجرای کامل پروژه فیبرنوری امکان ارتباط پایدار و مستمر کلیه مراکز و مناطق ۱۲ گانه شرکت با یکدیگر و ستاد ایجاد خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر این پروژه در مناطقی که مشکل ارتباط رادیوئی دارند، مانند منطقه شمال غرب کلید خورده و در حال عقد قرارداد هستیم و برخی از مناطق نیز در حال تهیه پروانه کار هستیم.

وی افزود: با اجرای پروژه های فیبر نوری مناطق و اتصال به ستاد علاوه بر پشتیبانی رادیویی با توجه به ظرفیت زیاد انتقال اطلاعات، امکان انتقال کلیه سامانه های اداری، مالی، حقوقی و غیره، همچنین سیستم های پایشی و کنترلی از قبیل اسکادا، نشت یابی، سیستم های حفاظت الکترونیک، ویدئو کنفرانس و پزشکی از راه دور به مرکز مناطق و ستاد شرکت فراهم خواهد شد.

مقدم تصریح کرد: تاکنون حدود چهار هزار کیلومتر فیبر نوری ۱۶ و ۲۴ رشته در مسیر اصلی تهران به اهواز و شبکه رینگ تهران در حال بهره برداری می باشد و در نظر است تمامی مراکز انتقال نفت بصورت رینگ به یکدیگر متصل شوند که با این کار در صورت قطع فیبر نوری از هر مسیر، مسیرترافیکی جایگزین برقرار می شود.

مدیر مخابرات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ادامه داد: به طور قطع برای اجرای این پروژه در مسیر مارون- اصفهان برنامه داریم تا ظرفیت بالاتری برای انتقال ارتباطات و اطلاعات روز افزون منطقه فراهم گردد.

وی اظهار کرد: با توجه به وسعت منطقه اصفهان در ۳ استان؛ (خوزستان، چهارمحال و بختیاری و اصفهان) و بیش از ۸۰۰ کیلومتر خطوط انتقال مواد نفتی جهت برقراری ارتباط مستمر با ترافیک بالا استفاده از فیبر نوری به عنوان زیرساخت ضروری به نظر می رسد.

وی گفت: در جلسه ای که با حضور مسئولین شرکت و پیمانکار پروژه تعویض ۶۷ کیلومتر از خط مارون ـ اصفهان داشتیم مقرر شد به جای خط لوله قدیم فیبر نوری جایگزین شود که در صورت اجرای آن مراکز انتقال نفت شماره ۱ تا ۳ مارون- اصفهان از طریق فیبر نوری به یکدیگر متصل خواهند شد.

کد خبر 335590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.