مجوز اردوهای دانش‌آموزی از تهران صادر می‌شود

کارشناس مسئول اردوها و کانون‌های دانش‌آموزی استان اصفهان گفت: با راه‌اندازی سامانه متمرکز برای ثبت اردوهای دانش‌آموزی از این پس همه اردوها با دریافت مجوز از تهران انجام می‌شود.

علی رستمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا درباره برنامه های اردوی دانش آموزی اظهار کرد: امسال بر مبنای بخشنامه های جدید، شاهد تغییرات خاصی در زمینه اردوهای دانش‌آموزی هستیم و استان اصفهان به عنوان استان پایلوت در خصوص سامانه اجرای اردوها انتخاب شده که اکنون در دو بخش در حال فعالیت است.

وی در تشریح فعالیت این دو بخش گفت: یک بخش از این فعالیت‌ها در حوزه سامانه کنترل است که اتاق این مرکز در استان تهران مستقر و برای برگزاری همه اردوها در حاشیه شهرها باید اطلاعات لازم به این سامانه مرکزی ارایه شود و سامانه مرکزی در برگزاری این اردوها وظایفی را بر عهده دارد.

کارشناس مسئول اردوها و کانون‌های دانش‌آموزی آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه در این سامانه همه اردوها از مرکز حرکت تا برگشت اردو تحت نظارت است و مراحل اردو و انجام آن مورد رصد قرار می گیرد، افزود: ضروری است که مدیران مدارس قبل از برنامه‌ریزی برای اردوهای دانش‌آموزی با ورود به سایت همگام، اطلاعات آن را ثبت و نسبت به دریافت مجوز از منطقه برای برگزاری اردوی دانش‌آموزان اقدام کنند.

رستمی گفت: اکنون بیشتر آمار اعزامی دانش‌آموزان به شهرهای زیارتی از جمله مشهد مقدس، شیراز، قم و جمکران بوده است و برای اردوهای درون استانی و درون شهری با بیش از ۸۰ مورد از اماکن تفریحی، علمی و تاریخی قرداد بسته شده و دانش‌آموزان به این مناطق اعزام می شوند.

وی در خصوص برگزاری اردو برای دانش‌آموزان مقطع پیش‌دبستانی و دبستانی تاکید کرد: طرح اردوهای یک شبه، در مدارس برای مقاطع دبستانی و پیش دبستانی اجرا می‌شود و علاوه بر این موارد، اکنون طرح اردو برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت استان اصفهان در حال برنامه‌ریزی است.

کارشناس مسئول اردوها و کانون‌های دانش‌آموزی آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید به اردوهای زیارت اولی‌ها خاطرنشان کرد: در طرح اردوی زیارت اولی‌ها نیز دانش‌آموزانی که تاکنون برای زیارت به مشهد مقدس مشرف نشدند، می‌توانند با استفاده از این طرح به سفر زیارتی اعزام شوند.

کد خبر 335553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.