تعرفه بالا راهکار حمایت از خودروسازان داخلی نیست

رییس اتحادیه صنف خدمات فنی سبک شهرستان اصفهان با تاکید بر اینکه نباید با تعرفه بالای گمرکی از خودروسازان حمایت کنیم، گفت: اینکه تا زمانی که در بازار انحصاری رقیب وجود نداشته قطعه ‌سازان نیز به سمت بهبود کیفیت حرکت نمی کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روح الله چلونگر بعد از ظهر امروز در نشست خبری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو، در خصوص نقش اتحادیه خدمات فنی سبک در بحث خودرو، اظهار کرد: نقش این اتحادیه با توجه به قانون نظام صنفی پررنگ است اگر بازار آزاد و رقابتی در صنعت خودرو داشته باشیم، خدمات پس از فروش ارتقا پیدا می کند و نمایندگی های خدمات پس از فروش نیز صدای مردم را می شنوند.

وی با تاکید بر اینکه خودروسازان و قطعه سازان کشور توان بالایی در تولید دارند، افزود: متاسفانه خودروسازان در کشور رقیب ندارند به این دلیل پیشرفت نمی کنند.

رییس اتحادیه صنف خدمات فنی سبک شهرستان اصفهان با بیان اینکه خدمات پس از فروش رکن مهمی به حساب می آید اما چرا باید قطعات خودرو صفر کیلومتر از فردای خرید از کارخانه دچار مشکل شود؟ گفت: البته اصفهان با وجود حجم بالای فروش خودرو و مراجعه مردم به نمایندگی ها یکی از بالاترین استان ها در بحث خدمات پس از فروش است.

وی با اعتقاد بر اینکه وجود گارانتی شعاری اشتباه از سوی خودروسازان داخلی است، تاکید کرد: اگر شاهد بازار آزاد و رقابتی در صنعت خودرو باشیم، خدمات پس از فروش آن نیز ارتقا می یابد بنابراین نمایندگی های خودرو نیر باید صدای مردم را بشنوند.

چلونگر همچنین در خصوص قطعات تقلبی خودرو در بازار، اظهار کرد: به طور 100 درصد هیچ قطعه تقلبی در نمایندگی های خودروسازان وجود ندارد اما در برخی از فروشگاه‌های عرضه قطعات در سطح شهر، شاهد فروش قطعات تقلبی هستیم بنابراین از مردم درخواست داریم تا قطعات مورد نیاز خود را از نمایندگی های مجاز خریداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که در بازار انحصاری رقیب وجود نداشته قطعه ‌سازان نیز به سمت بهبود کیفیت حرکت نمی کنند، گفت: نباید با تعرفه بالای گمرکی از خودروسازان حمایت کنیم و در این خصوص باید از سایر کشورهای صاحب نام در صنعت خودرو الگو بگیریم.

کد خبر 335494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.