گفت‌و گوی روحانی بر محور پاسخگویی به شایعات استوار بود

دبیر حزب اعتدال و توسعه استان اصفهان گفت: رییس جمهور در برنامه تلویزیونی خود به سوالاتی پاسخ داد که رسانه ملی طراحی کرده و به نظر می‌رسید بیشتر بر محور پاسخگویی به شایعات استوار بود.

 امیر مسعود هراتیان در رابطه با گفت و گوی تلویزیونی رییس جمهور در شامگاه دوشنبه - ۲- بهمن به خبرنگار ایمنا گفت: همان‌گونه که خود رییس جمهور هم اشاره کرد، مباحث زیادی وجود دارد که در آن ۶۰ دقیقه مجال گفتن آن به وجود نیامد. به عنوان نمونه کارهای ارزشمندی که دولت در زمینه نوآوری در بودجه ارسالی به مجلس و شفاف‌سازی آن انجام‌ داده و  یا مباحث فضای مجازی و...که دغدغه مردم و رییس جمهور بود، در میان بازار شایعات گم و تنها برخی نکات بزرگنمایی شد.

دبیر حزب اعتدال و توسعه استان اصفهان افزود: مسلماً رییس جمهور در این برنامه به سوالاتی پاسخ داد که رسانه ملی طراحی کرده و به نظر می‌رسید بیشتر بر محور پاسخگویی به شایعات استوار بود. این امر از جهتی مثبت و از جهتی منفی بود؛ از یک‌سو پاسخگویی به شایعات، ابهاماتی که در ذهن مردم بود را رفع کرد و از سوی دیگر طرح آن‌ها فرصت پرداختن به مسائل مهم‌تر را گرفت.

اگر بنا به شایعه پردازی بود، شایعات مهمتری وجود داشت

وی افزود: نکته دیگر اینکه در مبحث شایعات هم، شایعات و تبلیغات مهمتری وجود داشت که بر علیه دولت مطرح شده بود و می‌توانست در این نشست مطرح و ابهام زدایی شود و پرداختن به آن‌ها از سوار یا پیاده شدن رییس جمهور در کرمانشاه مهم‌تر بود؛ کما اینکه در همان زمان و پس از انتشار این شایعات، برخی از عکس‌های حضور رییس جمهور در جمع زلزله‌زدگان منتشر و به‌نوعی به شایعات پاسخ داده شده بود.

هراتیان تصریح کرد: در این نشست تمرکز بر مسائل اقتصادی قرار داشت که دغدغه اصلی مردم است و می‌توانست مصاحبه را جذاب‌تر کند؛ البته دولت نیز می‌توانست اقداماتی را که در این حوزه انجام داده بیشتر برای مردم بازگو کند و این خود باعث ایجاد آرامش در مردم می‌شد. فضای مجازی و فرصت‌هایی که ایجاد کرده از دیگر نقاط کانونی این نشست بود که البته به صورت محدود و گذرا بدان پرداخته شد.

دبیر حزب اعتدال و توسعه استان اصفهان افزود: به نظرم نکات جدیدی هم در این برنامه تلویزیونی مطرح شد، از جمله بحث بافت فرسوده و تعویض خودروها که بسیار مهم است، اما باز اشاره می‌کنم که رییس جمهور سخنرانی نداشت، بلکه پاسخگوی سؤالات رسانه ملی بود. 

دولت با قبول فشارها، سعی در درمان اصولی زخمها دارد

هراتیان تأکید کرد: نکته‌ای که باید اشاره کرد انتظار و توقع جامعه است، مسلماً مردم انتخاب کرده‌اند و توقعاتی دارند؛ اما رفع مشکلات در کوتاه‌مدت واقعاً غیرممکن است، می‌شود برنامه‌ریزی پایه‌ای کرد کاری که اکنون دولت می‌کند و درحالی‌که می‌تواند نمایش تبلیغاتی انجام دهد و فشارها را حذف کند، اما با قبول فشارها سعی درترمیم اصولی زخم‌های اقتصادی اجتماعی دارد؛ زیرا کارهای لحظه ای نتیجه آن‌ هم در لحظه می‌ماند و باز مشکل بازمی‌گردد.

وی افزود: مثلاً در بحث آلودگی در کلان‌شهرها و اهواز چگونه نتیجه سالها اشتباه در زمینه عدم حفاظت از محیط زیست ازجمله تالاب ها و رودها، قطع مالچ پاشی و تاسیس صنایع را می توان یک شبه حل کرد، رفع این مشکلات نیازمند اقدامات بنیادی است که دولت در حال انجام آن است.

کد خبر 335490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.