الهیاری: ۱۱ هزار متر بافت تاریخی نجف آباد احیا می شود

مدیرکل اداره میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: صنایع دستی می تواند در حوزه گردشگری جاذبه آفرینی کند و از این منظر در اصفهان جایگاه مهمی دارد.

فریدون الهیاری در حاشیه نخستین روز از نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در تهران در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این نمایشگاه فرصتی برای تبادل تجربیات است و اینکه بتوانیم بازاریابی مناسبی در حوزه گردشگری انجام بدهیم. عمده تمرکز در اصفهان بر روی نمایشگاه بین المللی و خارجی بوده است و تلاش کرده ایم که فعالان بخش خصوصی را در این عرصه به همکاری بطلبیم.

وی با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی تهران فرصتی برای بروز و ظهور توانمندی و ظرفیت استان ها است، عنوان کرد: استان ها می توانند ضمن معرفی جاذبه های خود از تجربه های یکدیگر استفاده کنند.

وی با اشاره به جایگاه اصفهان در حوزه گردشگری، حضور نمایندگان این شهر در نمایشگاه را ضروری دانست و گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان با شهرداری اصفهان توانستند غرفه خوبی را طراحی کرده و در حوزه موضوعات مختلف حضوری جدی داشته باشند. این موضوعات شامل اقامت گردشگران، دفاتر خدمات سفر، انجمن ها و سازمان های مردم نهاد است که می توانند از این نمایشگاه به عنوان فرصتی برای ارتقاء گردشگری استان اصفهان استفاده کرده و بیشترین بهره برداری را داشته باشند.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی استان اصفهان صنایع دستی را فرصت و ظرفیتی مهم در توسعه گردشگری دانست و گفت: صنایع دستی دارای رویکرد دوگانه فرهنگی تمدنی و اقتصادی است که در این حوزه شغل آفرینی بسیار با اهمیت است و با توجه به ارزش افزوده که در تولید صنایع دستی ایجاد می شود می تواند سهم بسیار مهمی در بحث اقتصاد داشته باشد. همچنین صنایع دستی می تواند در حوزه گردشگری جاذبه آفرینی کند که از این منظر نیز  در اصفهان جایگاه مهمی دارد.

وی ادامه داد: در سال های اخیر توجه ویژه ای به صنایع دستی داشته ایم، با توجه به اینکه از نظر اقتصادی در رکود بودیم ولی صنایع دستی تحرکات خوبی از دیدگاه معرفی ظرفیت ها در سطح ملی و بین المللی داشته است.

الهیاری تعریف کاربری های مناسب برای خانه های تاریخی را از رویکردهای جدی در استان اصفهان دانست و اظهار کرد: بخشی از این خانه ها در حال تبدیل به تاسیسات گردشگری است و بخشی که واقعا کاربری فرهنگی یا متناسب با حوزه آداب و سنت ها دارد، می تواند جاذبه آفرینی کند. در اصفهان این کار بجد آغاز شده و اتفاقات مناسبی در این بخش افتاده است. در سایر شهرستان ها نیز در این قسمت و در حوزه های روستایی در حال احیا بافت های تاریخی هستیم؛ به عنوان نمونه در حال برنامه ریزی برای احیا یک  قلعه تاریخی در حاشیه روستای نهضت آباد در شهرستان نجف آباد با ۱۱ هزار متر مربع وسعت و ۲۴ خانه تاریخی هستیم.

کد خبر 335464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.