نرخ تراکم در کاشان کاهش می‌یابد

کاشان - خزانه دار شورای اسلامی شهر کاشان، از آغاز بررسی تعرفه‌های درآمدی سال ۹۷ شهرداری کاشان، با رویکرد کاهش نرخ تراکم خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، مجید شمس در نشست علنی شورای شهر اظهار کرد: بررسی تعرفه‌های درآمدی و اخذ عوارض ساختمانی پیشنهادی شهرداری کاشان برای  سال ۹۷  در جلسات کمیسیون اقتصادی، برنامه و بودجه شورای شهر با حضور اعضا و کارشناسان انجام می شود.

وی افزود: در بررسی و تعیین تعرفه‌های درآمدی به آمار و اطلاعات موجود در سیستم شهرسازی، روند تعداد و درصد پیش بینی و میزان تحقق آن و از طرفی نوع و چگونگی درخواست‌های مردمی نسبت به تراکم در ساخت و سازها، با در نظر گرفتن ضوابط و اصول شهرسازی، توجه و دقت لازم صورت می گیرد.

شمس تصریح کرد: مدیریت شهری کاشان در این دوره با نگرش و تسهیل ساخت و ساز در بخش تراکم خرد و کلان و انبوه سازی (مشروط به تامین پارکینگ) نگاه ویژه‌ای داشته و در تعرفه سال ۹۷ عوارض این بخش‌ها نسبت به سال گذشته روند کاهشی خواهد داشت.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی، برنامه و بودجه شورای شهر کاشان گفت: برابر دستورالعمل‌های صادره (وزرات کشور) در  تنظیم و تدوین بودجه سال ۹۷ شهرداری‌ها، میانگین محاسبات و تعرفه‌های درآمدی به نسبت سال ۹۶ حداکثر ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت.

وی اظهار کرد: در لایحه پیشنهادی شهرداری، توجه به شرایط ناهمگون در ساخت و سازها، نگاه واقع بینی به پروانه‌های ساختمانی و اهمیت به نوع تقاضا و نیاز مردم در چگونگی درخواست و صدور پروانه مهم بوده که لازم است، نسبت به بررسی لایحه پیشنهادی فوق توجه و دقت نظر بیشتری شود.

شمس خاطرنشان کرد: هرگونه تصمیم گیری در مورد تعرفه‌های درآمدی در نشست های شورا در صورت لزوم با حضور کارشناسان و متولیان ذی‌ربط انجام خواهد شد و پس از بررسی، تصویب و روند مراحل قانونی آن، به صورت شفاف به اطلاع عموم شهروندان می رسد.

کد خبر 335453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.