مشارکت ۷۰ درصدی مردم در بازآفرینی محله همت آباد

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: بازآفرینی محله همت آباد که حدود ۴۳ هکتار مساحت دارد و در طرح محدوده مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران است، با مشارکت ۷۰ درصدی مردم اتفاق افتاد.

حسین جعفری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: تاکنون برنامه‌های متعددی برای بازسازی و احیاء بافت فرسوده همت آباد انجام شده است، یکی از این برنامه‌ها تشکیل شرکت تعاونی محلات با مشارکت مردم بود، در این طرح برای بخشی از محله همت آباد، بلوک دو هکتاری انتخاب شده است.

وی جبران کمبود سرانه‌های خدماتی را از مهمترین اهداف بازآفرینی بافت فرسوده همت آباد خواند و افزود: محدوده‌ بافت فرسوده‌ همت‌آباد به دلیل موقعیت شهری و همجواری با بهترین اراضی مسکونی شهر اصفهان و برخورداری از دسترسی‌های مناسب جایگاه ویژه‌ای در شهر اصفهان دارد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه بازآفرینی محله همت آباد، حدود ۴۳ هکتار مساحت دارد و در طرح محدوده مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران است، با مشارکت ۷۰ درصدی مردم اتفاق افتاد، خاطرنشان کرد: در کنار مشارکت مردم، شهرداری نیز طرح‌هایی تهیه و در مراجع ذی‌ربطی همچون کمیسیون ماده پنج به تصویب رسانده و ضوابط لازم را با توجه به تجمیع پلاک‌ها انجام داده است که تلاش خواهیم کرد تسهیلات بیشتری را از نظر ضوابط و مقررات شهرسازی برای این بافت در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: دولت نیز تسهیلات ویژه‌ای برای نوسازی بافت های فرسوده در نظر گرفته است، به طوری که برای نوسازی املاک واقع در بافت‌های فرسوده تا زمان ساخت، مبلغ ۲۰ میلیون‌تومان به ازای هر واحد به عنوان ودیعه مسکن با کارمزد چهار درصد و برای ساخت هر واحد مسکونی نیز مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد هشت درصد پرداخت می‌کند.

جعفری با بیان اینکه شهرداری اصفهان یک فضای سبز مناسب در محله همت‌آباد احداث خواهد کرد، افزود: تاکنون برای ساخت ۱۲ بلوک برنامه ریزی و طراحی انجام شده که از این تعداد مقدمات اجرای ۳ بلوک فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر این مدل بازآفرینی موفقیت‌آمیز باشد، ادامه بازسازی همت آباد با همین روش اجرا خواهد شد.

کد خبر 335417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.