زیاد فکر کنید بینی‌تان یخ می‌زند

نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد کاهش دمای بینی افراد نشان دهنده این است که شما بیش از حد فکر کرده اید. دلیل این اتفاق تغییر جریان خون از نقاط مختلف بدن به سمت نورون ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا و ترجمه از "تلگراف"،  محققان متوجه شده اند کاهش دمای بینی افراد نشان دهنده میزان این است که شخص بیش از حد فکر می کند.

در تحقیقی جدید دانشمندان با کمک تصاویر دوربین های گرمایی از صورت ۱۴ داوطلب هنگام انجام فعالیت های مختلف ذهنی عکاسی کردند. آنها متوجه شدند دمای بینی افرادی که خیلی نگران هستند، حدود یک درجه سانتیگراد کاهش می یابد. محققان با توجه به نتایج به دست آمده دریافتند هنگام فعالیت بیش از اندازه مغز، مسیر جریان خون تغییر می یابد و به سمت نورون ها جاری شود.

دکتر "آلاستیر ریچی" از گروه تحقیقات مهندسی زیستی دانشگاه ناتینگهام گفت: پیش بینی می کردیم که فعالیت های مغزی موجب ایجاد تغییر در بدن می شود، اما دریافت رابطه مستقیم میان حجم فعالیت ها و دمای پوست بسیار جالب توجه است. البته ما انتظار نداشتیم دمای صورت کاهش یابد.

محققان امیدوارند با این روش بتوانند با کمک روش های از راه دور وضعیت کارمندانی که شغل پراضطراب دارند را رصد کنند. به عنوان مثال می توان دوربین های گرمایی را درون کابین خلبان قرار داد تا فشار کاری خلبانان را آزمایش کرد. این گروه برای بررسی های بیشتر همکاری با ایرباس را آغاز کرده است.

کد خبر 335365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.