مرگ ناگهانی یک دانش‌آموز اصفهانی، والدین را نگران کرد

مرگ مشوک دانش‌آموز اصفهانی در یکی از مدارس ناحیه پنج اصفهان منجر به ضدعفونی شدن مدرسه شد و این در حالی است که رییس اداره آموزش و پرورش این ناحیه، مرگ این دانش‌آموز را بی ربط به مدرسه می‌داند.  

به گزارش خبرنگار ایمنا، چهارشنبه ۲۷ دی‌ ماه امسال اعلام خبر مرگ "م" دانش‌آموز ۹ ساله کلاس سوم ابتدایی یکی از دبستان های ناحیه ۵ آموزش و پرورش اصفهان شوک بزرگی برای خانواده‌، هم‌کلاسی‌ها، مسئولان مدرسه و والدین دانش‌آموزان دیگر این مدرسه  بود.

شنیده‌ها حاکی از مرگ مشکوک این دانش‌آموز است. برخی مرگ وی را ریشه در بیماری خاص می‌دانند و برخی دیگر بر این باور هستند که عدم نظافت کافی مدرسه توسط خدمه و اجبار دانش‌آموزان به نظافت مدرسه منجر به مرگ این دانش‌آموز شده است.

مشاهده فضولات حیوانی در کلاس درس!

 مادر یکی از دانش‌آموزان در خصوص مرگ این دانش‌آموز می‌گوید:"این دانش آموز در اغلب روزها دچار سرماخوردگی بود و مریض می‌شد. بچه‌ای فعال بود. صبح روزی که فوت کرد دانش‌اموزان در کلاس درس فضولات حیوانی گربه را مشاهده می‌کنند و بعد از اطلاع دادن به معلم، وی از آنها می‌خواهد که خودشان این فضولات را جمع‌آوری کنند."

 وی ادامه می‌دهد: "فرزندم می‌گوید معلم از ما خواست تا آستین‌هایمان را بالا بزنیم و فضولات حیوانی را جمع‌آوری کنیم و من و "م" هم این کار را انجام دادیم".

مادر این دانش آموز معتقد است مدت زمان جمع‌آوری فضولات گربه توسط "م" تا مرگ وی در مجموع چهار ساعت بوده است و اضافه می‌کند:" ما نگران وضعیت سلامتی فرزندانمان هستیم و از مسئولان درخواست رسیدگی ویژه به شرایط این مدرسه را داریم."

علت فوت مشخص نشود، فرزندانمان را به مدرسه نمی‌فرستیم

اما مادر یکی دیگر  از دانش‌آموزان که عضو انجمن اولیا و مربیان مدرسه نیز است، در خصوص مرگ "م" به خبرنگار ایمنا می‌گوید: "پس از مرگ این دانش آموز ما را برای شرکت در جلسه‌ای به مدرسه فراخواندند. در این جلسه در خصوص بیماری مننژیت مننگوکی توضیحاتی را ارائه دادند. مسئولان مدرسه در این جلسه با احتمال به اینکه مرگ این دانش‌آموز بر اثر مننژیت بوده است از ما خواستند که روز پنجشنبه همه دانش‌آموزان با مراجعه به مرکز بهداشت با واکسن مننژیت واکسینه شوند."

وی اضافه می‌کند: " از زمان این اتفاق تاکنون برخی از والدین فرزندانشان را به مدرسه نمی‌فرستند و همه منتظر نتیجه نهایی علت فوت این دانش آموز هستند."

این عضو انجمن اولیا و مربیان این مدرسه در خصوص وجود فضولات حیوانی در کلاس این دانش‌آموز، می‌افزاید:"فضولات حیوانی قبلا هم در کلاس‌های دوم و سوم این مدرسه مشاهده شده است اما گمان نمی کنم دانش‌آموزان مجبور به جمع‌آوری این فضولات بوده اند."

فوت دانش آموز ربطی به مدرسه نداشته است!

محمد قندهاری، رییس اداره ناحیه پنج آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در خصوص مرگ این دانش‌آموز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا می‌گوید:  آنچه مسلم است فوت دانش آموز ربطی به مدرسه نداشته و او بیمار بوده و در منزل فوت شده است.

وی که بر این باور است آموزش و پرورش به دلیل فوت این دانش‌آموز در محیطی خارج از مدرسه مسئولیتی در این باره ندارد، تصریح می‌کند: با توجه به اینکه احتمال می‌رفت فرد دیگری در این مدرسه به بیماری این دانش آموز آلوده باشد با درخواست تیم‌های پزشکی از مرکز بهداشت شماره دو اصفهان وضعیت سلامت دیگر دانش‌آموزان را بررسی کردیم.

رییس اداره ناحیه پنج آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه می‌کند: در بررسی تیم‌های پزشکی مشخص شد که هیچ یک از دانش‌آموزان به بیماری مبتلا نبوده اما به منظور برطرف کردن نگرانی اولیا همه دانش‌آموزان واکسن مننژیت را استفاده کردند.

وی همچنین به ضدعفونی کردن همه کلاس‌های درس مدرسه مربوطه با توجه به درخواست والدین اشاره می‌کند و می‌گوید: ما به منظور جلب رضایت مردم همه درخواست‌های والدین را پیگیری کردیم و درصدد رفع شایعات هستیم.

قندهاری با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش پیگیری ای در خصوص مرگ این دانش‌آموز به دلیل اینکه در منزل اتفاق افتاده نداشته است، اضافه می‌کند: ما در این زمینه بیشتر درگیر مطالبات مردم بودیم و از این منظر موضوع مرگ این دانش‌آموز را پیگیری کردیم.

علت مرگ این دانش‌آموز مننژیت است

کمال حیدری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در خصوص مرگ این دانش‌آموز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار می‌کند: علت مرگ این دانش‌آموز مننژیت است.

وی با بیان اینکه مننژیت بیماری است که از راه تنفسی قابل انتقال است، اضافه می‌کند: مننژیت ویروسی است که با استقرار بر سیستم مغزی در بازه زمانی مختلف منجر به مرگ افراد می‌شود، هر چه فرد ضعیف‌تر و جوان‌تر باشد با توجه به ضعف بدنی که دارد زودتر به مرگ نزدیک می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هنوز ریشه انتقال مننژیت به دانش‌آموز فوت شده مشخص نشده است، تصریح می‌کند: ما برای جلوگیری از آلوده شدن دیگر دانش‌آموزان این مدرسه به مننژیت همه آنها را واکسینه کرده‌ایم و در حال حاضر نیز کارشناسان بهداشتی به دنبال ریشه‌یابی این بیماری، در حال معاینه اقوام و دوستان این دانش‌آموز هستند.

وی در خصوص تاثیر وجود فضولات حیوانی بر تشدید بیماری مننژیت نیز اضافه می‌کند: این امر تاثیری در تشدید بیماری مننژیت ندارد.

گزارش از: مریم یاوری، خبرنگار سرویس جامعه ایمنا

کد خبر 335354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.