چینی‌ها برای کمک‌رسانی به نفتکش سانچی همکاری کردند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه منافع مردم کشورمان در خصوص حادثه نفتکش سانچی فدای روابط با پکن نخواهد شد، گفت: چینی ها در مواجه با این رخداد همکاری کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمدمهدی برومندی با اشاره به حواشی پیرامون حادثه نفتکش سانچی در آبهای کشور چین، گفت: با توجه به اینکه از نزدیک پیگر این حادثه بودم باید اذعان کرد که چینی ها در مواجه با این رخداد همکاری کردند.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عنوان شده بود که چینی ها مانع کمک رسانی ژاپنی ها شده بودند، اظهارکرد: این مهم در حالیست که فقط یکبار از سوی چینی ها به ژاپنی ها تذکر داده شده بود و آن هم تذکر فنی برای جلوگیری از آتش سوزی بوده است.

نماینده اعزامی به شانگهای برای پیگیری حادثه سانچی با اشاره به اینکه در روابط دیپلماتیک هر کشوری به دنبال منافع خودش است، تصریح کرد: بر این اساس منافع مردم کشورمان در خصوص حادثه نفتکش سانچی فدای روابط ایران و پکن نخواهد شد.

برومندی افزود: باید یادآور شد که هم اکنون نیز گروه های گشت چینی اطراف کشتی غرق شده سانچی هستند تا موضوع را ارزیابی کارشناسی کنند؛ حتی از امکانات آنها استفاده می شود تا بتوان از طریق ربات ها به داخل کشتی نفوذ کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس قوانین بین المللی جعبه سیاه یکی از مستندات مهم محسوب می شود، ادامه داد: این جعبه سیاه با حضور نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، کره جنوبی، پاناما، هنگ کنگ و چین مورد بررسی دقیق قرار می گیرد تا ابعاد مختلف این موضوع مشخص شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از چینی ها خواسته ایم که به کاپیتان و خدمه کشتی کریستال دست یابیم که آنها هم در حال پیگیری موضوع هستند، لذا نقطه اختلافی بین جمهوری اسلامی ایران و چین وجود ندارد و موضوع در بستر حقوقی در حال بررسی و پیگیری است.

کد خبر 335299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.