بازدید از زندان اوین هفته آینده انجام می‌شود

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر موافقت دادستان تهران برای بازدید نمایندگان از زندان اوین، گفت: قرار شد روسای کمیسیون‌های امنیت ملی و قضایی مجلس هیات ۵ ، ۶ نفره‌ای را برای انجام این بازدید تعیین کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت،​ علی مطهری در حاشیه نشست علنی امروز(یکشنبه اول بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص سوال از رییس جمهور اظهار داشت: در گذشته جلسه غیرعلنی تشکیل شد و سیف رییس بانک مرکزی توضیحاتی در خصوص وضعیت موسسات مالی ارائه داد، در آن جلسه بحث شد که طرح سوال از رییس جمهور شاید خیلی به مصلحت نباشد، لذا سوال کنندگان از آن تاریخ اصرار زیادی نداشتند تا سوال از رییس جمهور سیر قانونی خود را طی کند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از نظر آیین نامه مجلس شورای اسلامی زمانی که ۷۴ نفر از نمایندگان طرح سوال از رییس جمهور را امضا کرده باشند، باید توسط رییس مجلس به کمیسیون اقتصاد ارجاع شود و رییس جمهور  و نماینده قانونی ایشان فرصت دارند در کمیسیون حاضر و توضیح دهند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بعد از توضیحات، همچنان ۷۴ امضا باقی ماند، رییس جمهور یک ماه وقت دارد که در صحن علنی حاضر و توضیح دهد. سوال از رییس جمهور می توانست اجرا شود، اما مصلحت اندیشی هایی در این بین صورت گرفته که باعث شده سوال مطرح نشود.

مطهری تاکید کرد: شخصا معتقدم سوال از رییس جمهور انجام شود، بهتر است.

دادستان تهران موافق بازدید نمایندگان است

علی مطهری در رابطه با بازدید نمایندگان مجلس از زندان اوین نیز به خبرنگاران گفت: همین امروز صبح درباره این موضوع با آقای لاریجانی صحبت کردم. ایشان گفت دادستان تهران موافق انجام این کار هستند و قرار شد روسای کمیسیون‌های امنیت ملی و قضایی مجلس هیات ۵، ۶ نفره‌ای را برای انجام این بازدید تعیین کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با صحبتی که با رییس کمیسیون قضایی داشتم همین امروز و فردا این هیات باید تعیین شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعلا بحث بازدید از زندان اوین و تحقیق درباره فردی که خودکشی کرده، در جریان است، گفت: قاعدتا نیاز به تحقیقات بیشتر درباره تعداد خودکشی‌هاست و بد نیست بازدید از اوین به کل کشور تعمیم داده شود و درباره کل افرادی که گفته می‌شود در حوادث اخیر در زندان‌های کشور خودکشی کرده‌اند تحقیق شود تا تبلیغات و شبهات از بین برود.

مطهری با رد شایعات درباره مخالفت برخی مسئولان قضایی با بازدید نمایندگان مجلس از زندان اوین، تاکید کرد: همانطور که گفتم دادستان تهران با این مساله موافقت کرده است.

کد خبر 335297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.