مدال برنز جام جهانی بر سینه یخنورد اصفهانی درخشید

یخ‌نورد اصفهانی با موفقیت در جام جهانی سوییس، نخستین مدال انفرادی جهانی در رده بزرگسالان از آن ایران کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی، در جریان رقابت‌های جام جهانی یخ‌نوردی که در «ساس فی» سوییس جریان دارد، یخ‌نوردان کشورمان در این رقابت‌ها خوش درخشیدند.

بر این اساس، در بخش مردان و در ماده «لید»، محمدرضا صفدریان (ورزشکار اصفهانی) پس از دو قهرمان جهان، الکسی دنگین و ماکسیم تومیلوف بر سکوی سوم جهان ایستاد تا مدال برنز را بر گردن آویزد. صفدریان پیش از این، مدال برنز تیمی قهرمانی جهان ۲۰۱۷ را از مسابقات چامپانی فرانسه و مدال نقره آسیا ۲۰۱۶ را از رقابت‌های کره جنوبی کسب کرده بود.

در بخش بانوان و در ماده «لید» نیز «زینب کبری موسوی» قهرمان یخ‌نوردی کشورمان موفق شد پس از یخ‌نوردان کشورهای روسیه، سوییس و کره جنوبی راهی فینال ماده «سرطناب» شود و در نهایت با رتبه ششمی به کار خود پایان داد. در این ماده ورزشکاران کره‌ای اول و دوم و یخنورد روس سوم شدند.

در ماده «سرعت» این مسابقات، محمدرضا صفدریان، محسن بهشتی و مهدی تقی‌خانی نیز توانستند به مرحله فینال راه یابند و در نهایت محمدرضا صفدریان موفق شد در جایگاه پنجم مسابقات قرار گیرد.

در این ماده یخ‌نوردان روس تمامی مدال‌ها را از آن خود کردند. این مسابقات با شرکت ۷۶ یخ‌نورد از ۱۹ کشور جهان برگزار شد و تیم ۹ نفره کشورمان متشکل از شبنم اسدی، زینب موسوی، مجتبی ثقفی، سعید محمودی، مسعود زینالی، محمدرضا صفدریان، محسن بهشتی، مهدی پهناور و مهدی تقی‌خانی در این رقابت‌ها حضور یافت.

مرحله بعدی جام‌های جهانی یخ‌نوردی در "رابنستین" ایتالیا برگزار خواهد شد که یخ‌نوردان ایرانی در این مسابقات نیز حضور می‌یابند.

کد خبر 335252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.