مشارکت ۱۹۹ هزار نفری اصفهانی‌ها در پرسش مهر ۱۸

رییس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: حدود 199 هزار نفر از مردم استان اصفهان برای پاسخگویی به پرسش مهر 18 رییس جمهور مشارکت داشتند.

مرتضی شکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره پرسش مهر ۱۸ اظهار کرد: سوال پرسش مهر ۱۸ با عنوان «چگونه محیط مدرسه را به محیط تحمل افکار دیگران و احترام به نظرات مختلف و اخلاق و ادب تبدیل کنیم و با چه سبکی ارتقاء اخلاق و ادب و کسب توان تحمل بالاتر را تمرین کنیم.» بود که این سوال با ارسال شیوه‌نامه‌ای در تاریخ ۱۶ مهرماه به مدارس ابلاغ و از جامعه فرهنگیان و دانش آموزان خواسته شد تا در این باره پاسخ‌های خود را در قالب مسابقه پرسش مهر ارائه کنند.

وی آخرین مهلت ارسال پاسخ به پرسش مهر 18 را پایان آذرماه اعلام کرد و افزود: بر این اساس آثار دانش‌آموزان، فرهنگیان و خانواده دانش‌آموزان در رشته‌های سخنوری، مقاله پژوهشی، شعر، داستان، وب نوشت، گرافیک، طراحی، نقاشی، خوشنویسی، سرود همگانی، نمایشنامه نویسی و فیلم کوتاه در سطح آموزشگاه به دبیرخانه این طرح ارسال شد.

رییس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه در سطح آموزشگاه‌ها تعداد چهار هزار و ۳۰۶ همکار فرهنگی در رشته‌های اعلام شده به غیر از سرود همگانی و سخنوری آثار خود را به ادارات آموزش و پرورش مناطق و نواحی تحویل داده اند، اضافه کرد: آمارهای ارایه شده امسال حاکی از رشد ۵۴ درصدی شرکت کنندگان نسبت به سال گذشته است.

وی با بیان اینکه همچنین در طرح پرسش مهر 18 تعداد ۵۷ هزار و ۳۹۲ دانش‌آموز مشارکت داشتند، تصریح کرد: از این تعداد۳۶ هزار و ۴۳۱ دانش آموز دختر و ۲۰ هزار ۹۶۱ دانش‌آموز پسر هستند.

شکری در خصوص مشارکت خانواده‌های دانش‌آموزان در پرسش مهر 18 نیز گفت: تعداد ۱۳۶ هزار و ۸۷۳  خانواده نیز در قالب «هرخانواده ایرانی، یک پاسخ» در این دوره از مسابقات شرکت کردند.

وی تاکید کرد: نتایج استانی آثار رسیده به دبیرخانه استانی پرسش مهر ۱۸  بعد از داوری اعلام خواهد شد.

کد خبر 335244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.