ثبت‌نام بزرگترین ماراتن علمی کشور آغاز می‌شود

ثبت‌نام کنکور سراسری سال ۹۷ برای پذیرش در دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی کشور و دانشگاه آزاد اسلامی در روز یکشنبه اول بهمن آغاز و تا هشتم بهمن ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه ای خبر داد که آزمون سراسری سال ۹۷ برای داوطلبان پنج گروه آزمایشی علوم‌ ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌ خارجه در یک مرحله برگزار می‌شود. داوطلبان در یک جلسه به سوالات عمومی و اختصاصی پاسخ می‌دهند و سوالات چهار گزینه‌ای است.

هزینه ثبت‌نام در کنکور سراسری برای هر یک از گروه‌ها ۲۲ هزار تومان است و اگر هر یک از داوطلبان بخواهند در گروه دیگر مانند زبان خارجه و هنر شرکت کنند باید ۲۲ هزار تومان دیگر پرداخت کنند، همچنین اگر داوطلبان مایل به انتخاب دانشگاه پیام‌نور و غیرانتفاعی باشند باید مبلغ ۱۱ هزار تومان دیگر علاوه بر هزینه ثبت‌نام بپردازند. پرداخت هزینه‌ها صرفا به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش صورت می‌گیرد و داوطلبان با استفاده از کارت‌های عضو شتاب که پرداخت اینترنتی آنها فعال است می‌توانند ثبت‌نام کنند.

آزمون سراسری سال ۹۷ به منظور پذیرش دانشجو برای دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی و پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام‌نور، موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی و همچنین کد رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

کنکور سراسری سال ۹۷ در روزهای پنجشنبه و جمعه هفتم و هشتم تیرماه ۹۷ برگزار می‌شود و نتایج اولیه آن دهه اول مرداد سال ۹۷ و نتایج نهایی نیمه دوم شهریور اعلام خواهد شد.

پیش از این رییس سازمان سنجش کشور به خبرگزاری ایسنا گفته بود "سوالات از کتب نظام جدید سالی واحدی براساس آنچه در دفترچه راهنمای ثبت‌نام خواهد آمد، طرح می‌شود. سوالات مفهومی است و این به معنای دشوار بودن سوالات نیست بلکه کسانی که به طور دقیق منابع آزمون را خوانده باشند می‌توانند به این سوالات پاسخ دهند. از درس‌ها و فصل‌های حذف شده که آموزش و پرورش رسما اعلام کرده است، سوال طرح نخواهد شد."

حسین توکلی هم چنین در خصوص دارندگان دیپلم نظام قدیم، توضیح داده است " این افراد بدون توجه به نوع دیپلم و دانش‌آموزان دوره پیش دانشگاهی یا فارغ‌التحصیل پیش‌دانشگاهی بدون توجه به نوع مدرک پیش دانشگاهی با توجه به رشته‌های تحصیلی مورد علاقه خود که در جداول شماره ۲ تا ۶ دفترچه راهنمای شماره یک درج شده است، می‌توانند منحصرا متقاضی یکی از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی شوند و در تقاضانامه اینترنتی ثبت‌نام آن را ثبت کنند."

کد خبر 335172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.