آموزش و پرورش ۲۵۰ میلیارد تومان کسری بودجه دارد/لزوم حذف مدارس کانکسی

استاندار اصفهان با بیان اینکه آموزش و پرورش ۲۵۰ میلیارد تومان برای سال ۹۷ کسری بودجه دارد، گفت: در این استان ۲۴ شهرستان داریم که باید برای افزایش بار کیفی آموزش و پرورش تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن مهرعلیزاده ظهر امروز (دوشنبه) در همایش سراسری شوراهای آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی من در استان عوض کردن روحیه تامین پول امکانات و  فکر و مدیریت از مرکز است،  اظهار کرد: اینکه همه چیز از تهران شروع می شود و پول نفت را به اقصی نقاط کشور صادر می کنیم، کار درستی نیست چرا که مناطق نزدیک به مرکز آباد و مناطق دورتر هنوز محروم هستند.

وی با تاکید بر اینکه روند فعلی در حوزه مدیریت هزینه‌ها در کشور رشدی را به وجود نمی آورد، گفت: ما باید نگاه به درآمدهای نفتی را فراموش کنیم چرا که حتی اگر ۱۰ درصد از درآمد کشور هم کم شود خطرات زیادی به وجود می‌آید.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه بودجه مورد نیاز آموزش و پروش استان ۲ هزارو ۱۰۰ میلیارد تومان است، تصریح کرد: ۶۰ درصد بودجه کل استان متعلق به آموزش و پرورش است و حتی اگر ۵ تا ۱۰ درصد آن کاهش یابد اثر منفی بر بخش‌های دیگر خواهد داشت و این در حالی است که دولت به نقطه ای رسیده که تامین بودجه‌ها با مشکل مواجه است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی شوراهای آموزش و پرورش مساله مشارکت دادن مردم در اداره آموزش و پرورش است، گفت: این مشارکت تنها نباید مشارکت در امور مالی باشد و با ترکیب خوب اعضای شوراهای آموزش و پرورش در استان، ائمه جمعه و فرمانداران نقش موثری برای کمک گرفتن و بسیج کردن مردم در افزایش سطح کیفی آموزش و پرورش دارند.

هنوز در استان اصفهان مدارس کانکسی و کپری  وجود دارد

مهر علیزاده با انتقاد از اینکه هنوز در استان اصفهان مدارس کانکسی و کپری  وجود دارد، گفت: ما در تهران، اصفهان را بسیار شیک، توسعه یافته و صنعتی می‌دیدیم و این در حالی است که هنوز مدارس کانکسی و کپری در این استان وجود دارد  و سوال من از شوراها این است که آیا در این چند سال نمی‌توانستیم ریشه مدارس کانکسی را بخشکانید؟

وی با بیان اینکه ۸۰۰ خیریه بزرگ در استان اصفهان فعالیت دارد، افزود: ما در این استان خیرین خوبی داریم. اگرچه این بدان معنا نیست که همه چیز به صورت خیریه‌ای رفع شود و با این حال تامین این نهاد بر عهده دولت است اما در افزایش کیفیت‌ها باید خودمان برای این موضوع تلاش کنیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه آموزش و پرورش ۲۵۰ میلیارد تومان برای سال ۹۷ کسری بودجه دارد، افزود: در این استان ۲۴ شهرستان داریم که باید برای افزایش بار کیفی آموزش و پرورش تلاش کنیم و این کار را باید با مشارکت مردم انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه فرزندان ما می‌توانند افراد خلاق، کارآفرین و دانشمندی برای جامعه باشند، گفت: تنها راه خروج از بحران‌ها و داشتن مدیران لایق آینده، همکاری و دست در دست هم دادن است که ارتقا آموزش و پرورش به احقاق این هدف منجر می‌شود.

مهرعلیزاده با اشاره به اینکه هیچ دلیلی بالاتر از اعتلای فرزندان این مرز و بوم برای ایجاد شوراهای آموزش و پرورش نیست، افزود: وظایف این شورا به نحوی است که بیش از ۷۰ درصد وظایف آموزش و پرورش را شامل می‌شود  و این نکته  اساسی است که باید برای خیرین آموزش و پرورش سازو کارها و برنامه‌ریزی‌های بلند مدت داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه بهترین مدارس و کیفی‌ترین آموزش‌ها را باید در این استان با تکیه بر مردم ایجاد کنیم، گفت: آنچه احساس می‌شود این است که در بعد تربیتی و پرورشی فرزندان کمتر کار شده است و باید به فرزندان مفاهیم بزرگتری مانند استقلال، اتکا به خود، و توانایی نه گفتن را به دانش آموزان یاد دهیم.

استاندار با بیان اینکه باید به مدارس روستایی بیشتر توجه کرد، گفت: نیازمند ایجاد نهضت سریعی برای از بین بردن مدارس کانکسی هستیم که قطعا این موضوع بودجه زیادی هم نیاز ندارد. حتی اگر ۲ یا ۳ درصد مدارس ما کانکسی باشد برای این استان بسیار زشت است.

در انتها استاندار پرداختن به موضوعات افزایش سطح کیفی آموزش و پرورش، زدودن مدارس کانکسی، افزایش سطح مشارکت مردم، ارتقا کیفیت کاری معلم و افزایش نظارت در شهرستان‌ها را از اعضای شوراهای اموزش و پرورش استان خواستار شد.

کد خبر 334719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.