اصناف کمترین هزینه را برای دولت‌ها دارند

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه فرهنگ و روحیه ی کسب رزق حلال باید به نسل های جدید منتقل شود، گفت: ارتباط صنوف با دولت ها همواره زیاد بوده است و با توجه به اینکه حضور مویرگی در سطح جامعه دارند، این تاثیرگذاری می تواند بسیار زیاد باشد.

به گزارش ایمنا به نقل از استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در دیدار اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف مرکز استان اصفهان، اظهار کرد: روحیه جهادی و همکاری و همیاری که در اصناف استان وجود دارد ستودنی است و اعضای این اتحادیه به صورت فعال، جدی و پرتحرک به فعالیت می پردازند که می تواند سازنده باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از بیکاران را اصناف پوشش می دهند، افزود: در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اصناف همراهی و همگامی داشتند و اگر در جریان انقلاب کسبه و اصناف همراهی نمی کردند، وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی با مشکل مواجه می شد.

استاندار اصفهان با اشاره به پشتیبانی های مالی صنوف از انقلاب، اظهار کرد: حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل و سپس حمایت مستمر از نظام همواره سرلوحه اصناف بوده است.

وی با بیان اینکه اصناف کمترین بار و هزینه را برای دولت ها داشته اند، افزود: ارتباط صنوف با دولت ها همواره زیاد بوده است و با توجه به اینکه حضور مویرگی در سطح جامعه دارند، این تاثیرگذاری می تواند بسیار زیاد باشد.

مهرعلیزاده اظهار کرد: با توجه به تاثیر گذاری صنوف در جامعه و نسل جوان، فرهنگ و روحیه کسب رزق حلال که در کسبه قدیمی بوده و اکنون نیز در بخش اعظم اصناف وجود دارد، همچنان باید به نسل های جدید منتقل شود.

استاندار اصفهان آموزش و فرهنگ سازی در این خصوص را بسیار مهم خواند و افزود: در جامعه در برخی موارد ناهنجاری هایی دیده می شود که به دلیل عدم مهارت در کار و همچنین کم کاری صورت می گیرد و در این راستا بازرسی ها بسیار مهم است که با روش های اقناعی تاثیر بیشتری خواهد داشت.

وی افزود: اینکه بیشتر پرونده ها در کمیسیون های حل اختلاف حل می شود بسیار مطلوب است و از قدیم هم اکثر اختلافات با کدخدامنشی برطرف می شد.

مهرعلیزاده تصریح کرد: در فرهنگ سازی جامعه شاید پس از معلمان و اساتید، صنوف بیشترین نقش را دارند و نوع برخورد، دیالوگ و رفتار صنوف روی مردم به ویژه نسل جوان تاثیرگذار است.

وی تاکید کرد: باید روی چینش افراد در اتحادیه ها و بازرسی ها دقت شود و افرادی را انتخاب کنید که بر روی مسائل اجتماعی دقیق هستند.

کد خبر 334595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.