حزب الله عضوی از دولت لبنان است

نخست وزیر لبنان در سخنانی با بیان اینکه مخالفتی با حضور حزب الله در تشکیلات دولت ندارد گفت: حزب الله عضوی از دولت لبنان است و دولت این کشور دولتی فراگیر متشکل از کلیه احزاب بزرگ این کشور است.

به گزارش ایمنا، وی در گفت و گوی روز پنجشنبه خود با روزنامه وال استریت ژورنال افزود: لبنان باید از تنش میان ایران و عربستان دور باشد.

وی با رد برخورد و درگیری با حزب الله اظهار داشت که این گروه مایل است از سیاست «انفصال» لبنان از رقابت عربستان و ایران، به ویژه متوقف کردن تبلیغات علیه عربستان و دولت های خلیج (فارس) پیروی کند.

وی افزود که از ادامه مشارکت حزب الله در دولت لبنان بعد از انتخابات ماه می آینده (اردیبهشت- خردادماه) استقبال می کند.

الحریری تصریح کرد: حزب الله به عنوان یک حزب بزرگ در لبنان عضوی از دولت لبنان است و در تشکیلات دولت این کشور همه احزاب بزرگ کشور مشارکت دارند و این امر ثبات سیاسی در کشور را فراهم کرده و هدف اساسی نیز تحقق ثبات سیاسی و وحدت در این کشور است.

نخست وزیر لبنان افزود: آشتی ملی در لبنان باید بدون دخالت های خارجی تحقق یابد.

وی همچنین گفت: روابط لبنان با ایران و کشورهای حاشیه خلیج (فارس) در جهت منافع لبنان باید به بهترین شکل باشد.

الحریری که بر اساس سناریویی سعودی وادار به استعفا شده بود، از بیان جزئیات حضورش در عربستان خودداری کرد. وی تنها به بیان این مساله اشاره کرد که «عربستان سعودی هرگز مستقیما در امور سیاسی لبنان دخالت نکرده است».

او نسبت به ازسرگیری کمک های ریاض به لبنان ابراز امیدواری کرد.

«سعد الحریری» نخست وزیر لبنان ۱۳ آبان ماه در اقدامی غیر منتظره، از سمت نخست ‌وزیری دولت لبنان استعفا داد. این استعفا در حالی صورت گرفت که حریری نه در لبنان، بلکه در ریاض، پایتخت عربستان سعودی حضور داشت و از همانجا استعفای خود را اعلام کرد.

وی پس از ۲۰ روز غیبت از کشور در حالی که براساس گزارش ها از سوی سعودی ها در بازداشت بود، بر اثر فشار خارجی و بین المللی به لبنان بازگشت و استعفای نامتعارف خود را پس گرفت.

منبع: ایرنا

کد خبر 334462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.