حفظ صنایع دستی سبب رونق اقتصادی می‌شود

دهاقان– رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دهاقان گفت:حفظ صنایع دستی موجب رونق اقتصادی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، سعید طبیبیان امروز (پنجشنبه) در جلسه توجیهی تسهیلات اشتغالزایی در حوزه فرهنگ و هنر، اظهار کرد: امروزه یکی از پتانسیل‌های کشور جهت رسیدن به رشد و توسعه اقتصاد پایدار، صنایع دستی است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهاقان، با توجه به مشکلات زیاد کشورها برای رسیدن به توسعه اقتصادی، تصریح کرد: رشد بی رویه جمعیت، بیکاری، پایین بودن سطح درآمد، نبود منابع مالی کافی برای سرمایه در گردش و توسعه مشاغل از جمله مشکلات حوزه اقتصادی است.

طبیبیان، با اشاره به اینکه امروزه کارشناسان اقتصادی به دلیل سهولت گسترش صنایع کوچک اصرار و توصیه بر توسعه این صنایع دارند، گفت: دولت باید در این راه زیرساخت‌های مطمئن ایجاد کند.

وی افزود: راه اندازی بازارچه صنایع دستی در دهاقان که منجر به حذف واسطه و عرضه مستقیم کالا می شود راهی برای توسعه صنایع کوچک است.

وی با اشاره به فرهنگ سازی برای استفاده و خرید صنایع دستی در سطح جامعه گفت: این فرهنگ سازی می تواند از مسئولان و ادارات آغاز شود مثلا در مراسم تکریم و معارفه، تجلیل از قهرمانان و ... از صنایع دستی شهرستان به عنوان هدیه یا یادبود استفاده کنیم.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهاقان تصریح کرد: بخش خصوصی می تواند با حمایت از صنایع دستی کوچک و پرداخت تسهیلات سبب تداوم و حفظ هنر و هنرمندان شود و دولت نیز باید در این زمینه اقدام موثر داشته باشد.

طبیبیان با اشاره به اینکه استقبال از طرح ملی "کارورزی" می تواند در راستای حفظ صنایع دستی، نقش مهمی داشته باشد، از مسئولان درخواست کرد: با ارزش نهادن به این طرح فرصت خوبی برای جوانان ایجاد کنند تا این مهم به دست فراموشی سپرده نشود./             

کد خبر 334348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.