اعلام همکاری دانشگاه «تالین» استونی با دانشگاه اصفهان

مسئولان دانشگاه "تالین" استونی در دیدار با مدیران دانشگاه اصفهان برای همکاری با این دانشگاه اعلام آمادگی کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه اصفهان، هیئتی از دانشگاه تالین کشور استونی متشکل از رییس مطالعات آسیایی، رییس میز ایران شناسی و معاون پژوهشی دانشگاه تالین استونی با مدیر دفتر همکاری های علمی بین المللی این دانشگاه دیدار و درباره گسترش همکاری های علمی، بحث و تبادل نظر کردند.در این دیدار، این دانشگاه و بخش مطالعات شرق شناسی خاورمیانه و ایران شناسی معرفی شد.

مدیر دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به راهبرد بین المللی سازی این دانشگاه و همکاری با دانشگاه های اروپایی از جمله فرایبورگ و استراسبورگ و دانشگاه های ژاپن، چین، کره و روسیه، گفت: تبادل استاد، همکاری با بخش ایران شناسی، تبادل دانشجو برای فراگیری زبان فارسی و راهنمایی مشترک پایان نامه های دانشجویان دکترا از زمینه های همکاری با دانشگاه تالین است.
دکتر سید کمیل طیبی بر آمادگی دانشگاه اصفهان برای اعزام استاد، تامین منابع آموزشی و میزبانی گروه های دانشجویی به صورت کوتاه مدت به عنوان فراگیران زبان فارسی در دوره های تابستانه تاکید کرد.

هیئت استونی، دانشگاه تالین را سومین دانشگاه بزرگ کشور استونی معرفی و به ۱۰ هزار دانشجو در شش زمینه علوم تربیتی، علوم انسانی، علوم اجتماعی، هنر، علوم و همچنین بخش مطالعات شرق شناسی خاورمیانه و ایرانشناسی اشاره کرد.

در ادامه رییس میز ایران شناسی دانشگاه تالین برای برگزاری کرسی زبان فارسی به عنوان زبان دوم در سطح دانشگاه و ملی تاکید کرد. از اینرو دانشگاه اصفهان می تواند نقش خود را در آن دانشگاه به ویژه حمایت از بخش ایران شناسی و  توسعه زبان فارسی ایفا کند.

گفتنی است؛ دانشگاه اصفهان نیز از اعزام استاد و تامین منابع آموزشی  به آن دانشگاه ابراز خرسندی کرد و آمادگی خود را برای همکاری با آن دانشگاه در زمینه میزبانی گروه های دانشجویی به صورت کوتاه مدت به عنوان فراگیران زبان فارسی در دوره های تابستانه در دانشگاه اصفهان اعلام کرد.

کد خبر 334314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.