وجود ۱۲۰۰ خانوار عشایر در چادگان

چادگان- فرماندار چادگان گفت: شهرستان چادگان دارای ۱۲۰۰ خانوار عشایر با جمعیتی بالغ بر ۶۵۰۰ نفر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان چادگان، امروز(چهارشنبه) مهدی اسدپور در نشست با عشایر شهرستان با اشاره به قابلیت‏‌های فراوان منطقه در جذب عشایر اظهار کرد: عشایر در طول دوران پرفراز و نشیب تاریخ ایران، نقش بسزایی در اقتصاد کشور داشته است.

وی با بیان اینکه بهسازی روستاها و رفع مشکلات عشایر از اولویت های شهرستان چادگان است، تصریح کرد: باید برای حفظ و رونق‏ بخشی فعالیت‏‌های عشایر از تمامی ظرفیت های موجود برای حمایت آنان استفاده کرد.

فرماندار چادگان تصریح کرد: عشایر قشر مولد و درآمدزای کشور هستند که محرومیت‌های زیادی دارند، باید خدمات رسانی بهتری به آنان صورت گیرد تا آنچه شایسته این ایل بوده را به بهترین شکل ممکن در اختیار عشایر قرار داد.

در ادامه این جلسه مختار اسفندیاری مدیرکل امور عشایر استان اصفهان گفت: پتانسیل بسیار خوبی در عشایر وجود دارد و این موضوع می طلبد تا حوزه خدمات رسانی به عشایر را افزایش دهیم که این مهم می تواند اکنون در چنارود تحقق یابد.

وی افزود: عشایر در پیروزی انقلاب اسلامی نیز نقش کلیدی داشتند و با تکیه بر اعتقاد راسخ خود به اسلام و مبارزه با رژیم طاغوت پرداختند و پس از پیروزی انقلاب نیز در صف جنگ علیه دشمنان جنگیدند.

کد خبر 334311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.